• Fooditive/

Fooditive met financiering doelen van 6,5M €. Streeft om haar producten te leveren wereldwijd.

Report this content

Fooditive is een Nederlandse start-up die gezonde voeding voor iedereen betaalbaar te maken. Met een nieuwe financiering van 6,5 miljoen euro. Het bedrijf streeft en groeit om haar zoetstoffen en producten te leveren aan consumenten en bedrijven wereldwijd.

ROTTERDAM, 21 oktober 2021 - Met de doelstelling om een nieuwe dimensie toe te voegen aan gezond eten, kondigt plantaardige ingrediënten fabrikant een nieuwe FundedByMe campagne aan, die begint op 20 oktober 2021, waardoor investeerders en mensen bij dit indicatief kunnen aansluiten.

Het Nederlandse bedrijf heeft als doel om tot 6,5 miljoen euro te financieren om de plantaardige voedingsindustrie met innovatieve ingrediënten. Met dit campagne start ook de lancering van GoPeasy.

Dit is een nieuwe plantaardige melk, de nieuwe plantaardige melk van Fooditive op basis van erwten, een kickstart geven en het eerste product in haar assortiment dat direct beschikbaar zal zijn voor verkoop aan consumenten.

In de afgelopen jaren heeft de Fooditive Group sterk gerealiseerd, met een gestaag groeiend aantal medewerkers en een constante stroom van nieuwe producten.

Met haar inmiddels wel bekende zoetstof blijft Fooditive trouw aan de belofte om het suikerprobleem in de markt op te lossen. Terwijl het bedrijf en haar investeerders de kroon willen overnemen als de regerende vervanger voor suiker, sluiten ze zich aan bij een lange rij potentiële inzittenden op de troon van suiker. Door de nieuwe financieringsronde kan de Fooditive Group blijven groeien en tegelijkertijd betaalbaar voedsel en leveren aan iedereen.

Fooditive inversteerders hebben een brede kennis en ervaring in zowel de voedingsindustrie als het bedrijfsleven. Fooditive lanceerde in 2019 haar eerste campagne met enorm succes. Het team liet de  branche en investeerders de impact zien die in korte tijd kan worden bereikt door hun productassortiment uit te breiden tot 7 producten en met GoPeasy een nieuwe markt te betreden.

De droom van Fooditive blijft groeien en de impact van haar werk hangt sterk af van het vertrouwen en de expertise van haar partners. Door ondermeers Rabobank, VC’s en private investeerders die haar doelen helpt te bereiken.

“Impact maken het begint bij één persoon. Bij Fooditive combineer ik mijn passie voor wetenschap en mijn liefde voor voeding en lekker gezond eten om van de wereld een betere plek te maken. De laatste campagne bewijst dat we van onze investeerders en partners geleerd dat Fooditive niet zomaar een bedrijf is, het is een familie die staat voor gezonde voeding, duurzaamheid en innovatie... wij zijn een beweging”, aldus de oprichter en CEO van Fooditive, Moayad Abushokhedim.

Sinds 2018 voorziet Fooditive de branche van nieuwe producten die niet alleen gericht zijn op smaak en betaalbaarheid, maar, door gebruik te maken van reststromen, ook nog eens duurzaam zijn. Met de start van deze campagne kijkt het team erg uit naar wat de toekomst kan brengen.

Bijdragen aan de fundedByMe campagne kan via: www.fundedbyme.com/fooditive

Voor meer informatie over Fooditive met de producten en activiteiten, volg de link: Join the plant-based movement - Fooditive Group

Melissa van der Walt  -  Business and Communications Manager

Fooditive Group | Fooditive B.V.

Over Fooditive BV

In 2018 werd de plantaardige ingrediëntenfabrikant Fooditive BV opgericht in Rotterdam, Nederland. Het bedrijf zet zich in om gezond voedsel voor iedereen beschikbaar te maken met haar  100% natuurlijke ingrediënten. Sinds de lancering heeft Fooditive verschillende prijzen ontvangen voor zijn innovatieve ideeën, duurzame benaderingen en bijdragen aan een circulaire economie, waaronder een nominatie voor de Index Award 2021. Neem voor meer informatie contact op met Melissa van der Walt via pr@fooditive.nl of bezoek www.fooditive.nl.

Over FundedByMe

FundedByMe is één equity crowdfunding platform dat investeerders en ondernemers in contact brengt. Tegenwoordig biedt het bedrijf een digitaal en wereldwijd platform voor financiële ondersteuning van start-ups en groeibedrijven over de hele wereld. Klanten melden zich online aan waar ze hun investeringsbelang in verschillende bedrijven kunnen boeken. Het bedrijf bestaat uit FundedByMe.com, Feminvest en Laika Consulting, evenals 6 joint ventures in Finland, Maleisië, Singapore, Polen, Nederland en Dubai/VAE. Samen bereikt de groep meer dan 269.000 geregistreerde investeringsleden wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.fundedbyme.com