• Gimi AB/

Bekende voetballer uit Heerenveen wil kinderen vertrouwd maken met geld met behulp van een nieuwe app

De app Gimi is een succes in Scandinavië en wordt nu ook gelanceerd op de Nederlandse markt. Een tool waar kinderen en jongeren van kunnen leren en waarmee ze hun eigen geld kunnen verdienen, sparen en besteden. En dat is nodig nu Nederland op weg is naar een samenleving zonder contant geld.

De samenleving ondergaat op dit moment een van de grootste veranderingen in de geschiedenis van de privéfinanciën, van contant naar digitaal geld. Nederland is een van de landen die vooroplopen in deze ontwikkeling en het ligt mondiaal gezien op de vierde plaats als het gaat om het aantal betalingen dat plaatsvindt zonder contanten. Deze ontwikkeling houdt ook in dat kinderen niet langer geld gebruiken en dat is een probleem.

- Munten en briefjes kun je voelen en bekijken. Die kunnen kinderen makkelijk in hun spaarvarken stoppen, ze kunnen er stapeltjes van maken en je komt ze vaak tegen in schoolboeken. 'Digitaal geld' is niet op dezelfde manier zichtbaar, maar vliegt dikwijls weg zonder dat je het merkt. Daarom moeten er nieuwe diensten worden gecreëerd die afgestemd zijn op de jonge doelgroep en die deze helpt om begrip te krijgen van de waarde van geld, aldus Philip Haglund, oprichter van Gimi.

Philip Haglund, voormalig profvoetballer bij sc Heerenveen, besloot om daar iets aan te doen en ontwikkelde de app Gimi. Een tool voor jonge mensen die ervoor zorgt dat het digitale geld zo wordt aangepast dat kinderen op een begrijpelijke manier hun eigen geld kunnen verdienen, sparen en uitgeven. Voor ouders is het een slimme manier om hun kinderen vertrouwd te maken met geld en hun financiële toekomst een steuntje in de rug te geven.

De app heeft nu meer dan 400.000 gebruikers in Noord-Europa en krijgt ook extra aandacht als de 'Editors choice' in de App store. Nu wordt de app gelanceerd in Nederland en Philip kijkt daar naar uit.

- Nederland is een van de landen die het verst zijn in de ontwikkeling naar contantloos betalen. Maar liefst 98% van de bevolking gebruikt betaalpasjes, wat buitengewoon hoog is, en veel mensen gebruiken bijna nooit contant geld. Daarom voelt het logisch voor ons om hier onze app te lanceren, vertelt Philip.

Zo werkt Gimi:

• De app is gratis. Zowel kinderen als hun ouders kunnen een account in de app aanmaken.
  • Kinderen kunnen hun zakgeld zien en wat er nog in hun spaarvarken zit.
  • Ouders kunnen op hun beurt eraan worden herinnerd dat het tijd is om zakgeld te betalen en ze kunnen hun kinderen ook kleine taken toebedelen, zoals het opruimen van hun kamer en meehelpen met grasmaaien.
  • Ouders kunnen ook langetermijnsparen stimuleren door rente te geven op het geld in het spaarvarken.
  • De app heeft ook een 'surfcontrole', waarmee ouders een wekelijks plafond kunnen stellen aan het surfen van hun kinderen en ze kunnen een beloning geven als het hun kinderen lukt om binnen die grens te blijven.

Over Philip:
Philip Haglund is opgeleid als econoom aan de Handelshögskola in Stockholm. Daarnaast studeerde hij economie aan de Hanzehogeschool in Groningen. In zijn Nederlandse periode speelde hij in het seizoen 2010-2011 in Heerenveen, waar hij in het eerste in totaal 25 wedstrijden in de Eredivisie speelde. Nu speelt hij in de hoogste Zweedse divisie, in het team van Sirius.

Download de app hier:
Iphone: https://itunes.apple.com/nl/app/veckopengen-for-barn-och-foraldrar/id935778197?mt=8
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.veckopengen.app&hl=nl

Neem voor meer informatie contact op met:

Philip Haglund
Directeur Gimi AB
Telefoon: + 46 734-03 04 22
Mail: philip.haglund@gimitheapp.com
Hoofd PR Gimi AB
Telefoon: + 46 735-09 05 16
Mail: martina@gimitheapp.com

Over Gimi  Gimi AB is een Zweedse onderneming die zich ervoor inzet dat de samenleving kinderen beter kan helpen om op een gezonde en verantwoorde manier met geld om te gaan. Het bedrijf heeft een app ontwikkeld die zowel ouders als kinderen een tool biedt die veilige, leerzame en leuke eigen financiën bevordert. Deze app heeft meer dan 400.000 gebruikers, die op dit moment in heel Noord-Europa te vinden zijn.  Lees meer op www.gimitheapp.com