TOP 10 - De mooiste milieuzones van Europa - Frankrijk staat bovenaan als reisbestemming

Report this content

Berlijn, 28-8-2019. Green-Zones, het portaal voor milieuzones, heeft Europese milieuzones geïdentificeerd die een bezoek waard zijn vanwege hun cultureel erfgoed, historische bezienswaardigheden of gewoon een geheim bij zich dragen.

Op plaatsen 10 en 9 van de mooiste milieuzones van Europa, staan de oude stad Lyon, met zijn vele kronkelende straatjes en de Renaissancewijk, een UNESCO-erfgoedplaats, en het gebied rond het Vrijheidsplein in de "mosterdstad" Dijon. In beide Franse steden zijn al meer dan twee jaar zogenaamde ZPA/ZPAd-zones ingevoerd. Deze weersgerelateerde milieuzones worden geactiveerd door luchtvervuilingspieken (fijnstof, ozon, NOx) met een doorlooptijd van max. 24 uur en zijn dan niet langer toegankelijk voor veel voertuigen van alle voertuigtypen.

Op het middenveld liggen de grachten van Amsterdam, het UNESCO-erfgoed van de oude binnenstad van Wenen, de promenade van de nieuwe haven in Kopenhagen, de barokke oude binnenstad in het Duitse Heidelberg en het "kleine Venetië" in Annecy, Frankrijk. Allemaal zijn dit absolute toeristenmagneten en liggen daarom ook in beschermde milieuzones, waar ook hoge beperkingen gelden voor bijna alle voertuigtypen.

Op de eerste plaats, en dus de koploper in de lijst van de mooiste milieuzones van Europa, is bijna onvermijdelijk Parijs, net voor het werelderfgoed van de historische oude binnenstad van Praag. Niet alleen heeft de Franse hoofdstad drie verschillende milieuzones (ZCR, ZPA, ZFE) en de strikte beperkingen voor alle soorten voertuigen, maar ook een hoge dichtheid aan toeristische attracties zoals de Sacré-Coeur op Montmartre, het Louvre met de Mona Lisa, het Museum d'Orsay met werken van Van Gogh, Rodin en andere Franse impressionisten, en natuurlijk de Eiffeltoren.

De volgorde van de TOP 10-zones is te zien in de volgende tabel. Bekijk alle details van elke milieuzone in Europa door op de links in de tabel te klikken.
De serie over Europa's TOP-milieuzones wordt in de zomermaanden voortgezet - gevolgd door evaluaties van de "grootste", "kleinste", "vuilste", "oudste", "nieuwste", "mooiste", "meest gevaarlijke" en "meest bizarre" milieuzones in Europa.

Het in Berlijn gevestigde bedrijf Green-Zones biedt informatie over permanente en weersafhankelijke (tijdelijke) milieuzones in Europa en in de respectieve Europese landen, inclusief de portalen green-zones.eu, umwelt-plakette.de, crit-air.fr en blau-plakette.de. Met behulp van de gratis Green-Zones app en de professionele app ("Fleet App") kunnen toeristen en vooral zakelijke gebruikers (bijv. bus- en transportbedrijven) in realtime betrouwbare informatie over de huidige milieuzones krijgen. De vereiste milieuzones en registraties zijn ook beschikbaar via Green-Zones.

David Pechmann

Public Relations & Marketing
Telefon: +49 30 39 88 721 41
david.pechmann@green-zones.eu