Konftel lanceert interactieve configuration sheet om klant te helpen met de juiste keuze

Konftel, pionier op het gebied van vergaderen en samenwerking, heeft een speciale 'configuration sheet' ontwikkeld, waarmee gebruikers de optimale set-up kunnen bepalen en inzicht kunnen krijgen in de benodigdheden voor verschillende scenario's van een videoconferentie.

Deze handige, nieuwe tool – hier beschikbaar – is ontworpen voor resellers en hun klanten en geeft voor ieder kamertype een overzicht van de beste mogelijkheden uit het uitgebreide portfolio van Konftel. Het laat zien hoe video-oplossingen in iedere ruimte mogelijk zijn, in elke vergaderruimte, thuis of op kantoor.

Deze innovatieve sheet bepaalt de meest geschikte producten en opstelling, van persoonlijke werkplekken, focus- en huddle rooms tot grote multifunctionele ruimtes. met als doel perfecte videovergaderingen mogelijk te maken, altijd en overal!

Stefan Eriksson, Chief Marketing Officer, legt uit: "De hybride werkplek is de nieuwe norm geworden en videovergaderingen zijn tegenwoordig dé manier om samen te werken, ook als we niet samen in een ruimte zitten. Dat betekent dat we in iedere vergaderruimte, zowel thuis als op kantoor, snel en op een gebruiksvriendelijke manier hoogwaardige videovergaderingen moeten kunnen houden.

"Een succesvolle en consistente videovergadering realiseren, is niet altijd even makkelijk. Je hebt bijvoorbeeld te maken met de indeling van de ruimte, de verbinding en de juiste technologie, die simpel en makkelijk in gebruik moet zijn. Dankzij onze innovatieve configuration sheet kunnen onze klanten eenvoudig de juiste apparatuur voor de juiste ruimte kiezen. 'One size fits all' gaat hier zeker niet op."

Eriksson zegt dat de sheet de kwaliteit, het dynamische ontwerp en de uitzonderlijke prestaties van Konftel's oplossingen illustreert.

De nieuwste producten van Konftel zijn onder andere:

Konftel 70-videoset

De nieuwe Konftel 70 is een veelzijdige, bijzonder krachtige speakerphone die een uitzonderlijke audiokwaliteit combineert met een stijlvol, bekroond ontwerp. Het is een ideaal hulpmiddel voor videovergaderingen, óók bruikbaar als een stand-alone of zelfs als draagbare oplossing, voor vergaderzalen en kleine/middelgrote locaties.

De Konftel 70 is het centrale onderdeel voor de audio van twee nieuwe videokits – de C2070 en C5070 – die deel uitmaken van het volledige Climate Neutral gecertificeerde assortiment van Konftel.

Konftel Personal Video Kit

De Personal Video Kit van Konftel zorgt voor gemak bij het vergaderen. Hij is ideaal afgestemd op het hybride werken dat tegenwoordig steeds belangrijker wordt – zowel voor het thuiskantoor als voor de traditionele kantooromgeving.

Het complete vergaderpakket bestaat uit de nieuwe Konftel Cam10-webcam en de populaire Konftel Ego-speakerphone. Het pakket biedt eersteklas prestaties en is bijzonder  gebruiksvriendelijk dankzij het compacte en draagbare totaalontwerp.

Konftel C50800 Hybrid

De Konftel C50800 Hybrid is een hoogwaardige video-oplossing voor middelgrote tot grote vergaderruimtes. Het pakket biedt een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, en omvat de Konftel Cam50 PTZ-vergadercamera en de Konftel 800-vergadertelefoon met Konftel's One Cable Connection Hub.

Eriksson benadrukt: "Het vaststellen van de vereisten voor de omgeving en het type vergadering is de eerste stap om de juiste oplossing en set-up te vinden.  Het doel: vergaderingen via video, altijd en overal. Met onze configuratie tool kunnen klanten eenvoudig door de diverse werkomgevingen navigeren en de optimale video-oplossing vinden."

Kwaliteit is belangrijk

Hij besluit met: "Hybride werken wordt steeds populairder en we zien dat vergaderomgevingen, zowel thuis als op kantoor, steeds verder veranderen. Veel bedrijven snappen dat hun personeel minder vaak samen op een kantoor zal zitten en dat vergaderen via video de nieuwe norm wordt. Dit betekent dat ze kantoorlocaties opnieuw moeten ontwerpen of inrichten. Grote vergaderruimtes met enorme glazen tafels zorgen bijvoorbeeld voor een zeer slechte akoestiek. Daarnaast moet er eventueel rekening worden gehouden met afstand houden tot elkaar.

"Daarom kun je niet zomaar in iedere ruimte dezelfde apparatuur gebruiken. Er moet rekening worden gehouden met het type verbinding, de verlichting, het gezichtsveld, de audioafstand en het algehele ontwerp en de afmetingen van de ruimte. Het gaat uiteindelijk om een combinatie van gebruiksgemak, betrouwbaarheid en flexibiliteit, en kwaliteit natuurlijk. De helderheid van het geluid, scherpte van het beeld en achtergrondgeluiden – allemaal factoren die een enorme invloed hebben op vergaderervaring."

Perscontacten
Chris Widocks
Redacteur Content & PR
Chris.Widocks@konftel.com

Stefan Eriksson
CMO
stefan.eriksson@konftel.com

Over Konftel

Konftel heeft een leidende positie op het gebied van samenwerkende endpoint-oplossingen. Sinds 1988 is het onze missie geweest om mensen in bedrijven wereldwijd te helpen om met elkaar te vergaderen, ongeacht de afstand. Op basis van onze successen weten wij dat samenwerking op afstand een effectieve oplossing kan zijn om tijd en geld te besparen en tegelijkertijd een bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld. Kristalheldere audio en scherpe video zijn essentieel om efficiënt te vergaderen. Daarom concentreren wij ons uitsluitend op geavanceerde technologie in onze Collaboration Solutions. Onze geluidstechniek OmniSound® is in al onze Konftel-vergadertelefoons en -apparatuur ingebouwd. De producten worden wereldwijd verkocht onder het Konftel-merk en ons hoofdkantoor staat in Zweden. Meer informatie over ons bedrijf en onze producten vindt u op konftel.com

Tags:

Quick facts

Konftel heeft een speciale 'configuration sheet' ontwikkeld, waarmee gebruikers de optimale set-up kunnen bepalen en inzicht kunnen krijgen in de benodigdheden voor verschillende scenario's van een videoconferentie.
Tweet dit

Quotes