Martifer Solar en Hanwha Q CELLS Korea ronden een pv-project van 17,8 mw af in Portugal

Report this content

• Deze grootschalige PV-cluster, die vandaag feestelijk in gebruik werd genomen, strekt zich uit over de regio’s van Lissabon, Setúbal en Evora
  • Het consortium, bestaande uit Martifer Solar en Hanwha Q CELLS Korea, stond in voor de ontwikkeling, constructie en de connectie met het net en zal verantwoordelijk zijn voor de goede werking & het onderhoud
  • De installaties zullen voldoende groene energie produceren om meer dan 24.800 inwoners van stroom te voorzien en de jaarlijkse uitstoot van 19.300 ton broeikasgassen te vermijden

Martifer Solar, een dochteronderneming van Martifer SGPS, heeft samen met Hanwha Q CELLS Korea, de Koreaanse leider op het vlak van PV-downstream, een grootschalig project voor Koreaanse investeerders afgerond. De installatie heeft een gecombineerde capaciteit van 17,8 MW. De groep van Koreaanse investeerders bestaat o.a. uit Hanwha Q CELLS Korea, tevens lid van het consortium, en de Financiële Beleggingsfondsen beheerd door Shinhan BNP Paribas Asset Management.

De PV-cluster, die vandaag in gebruik werd genomen, bestaat uit zes fotovoltaïsche installaties die werden geconstrueerd in de regio’s Loures, Montijo en Montemor-o-Novo. Martifer Solar zal instaan voor de goede werking en het onderhoud, en zo een optimaal rendement van de zes PV-installaties garanderen.

Deze installaties hebben elk een capaciteit tussen 2,2 en 6,7 MWp. Ze zijn gebouwd met meer dan 74.000 Hanwha SolarOne-modules geïnstalleerd in grondstructuren. De ‘groene’ energie die door de volledige cluster zal worden geproduceerd zal naar schatting meer dan 24.800 inwoners van stroom kunnen voorzien en de jaarlijkse uitstoot van 19.300 ton broeikasgassen vermijden.

“In het licht van onze strategie om topspeler op vlak van fotovoltaïsche zonne-energie te worden, was Portugal een aantrekkelijk land om in te investeren. Portugal heeft namelijk een enorme hoeveelheid isolatie. Hoewel de financiële situatie iets minder positief was, hebben we de sterkte van Portugal – de overvloed aan natuurlijke hulpbronnen – ten volle benut en risico’s met succes in winstgevende kansen omgezet. Martifer Solar is en zal de waardevolle en betrouwbare partner blijven met wie we dit project tot een goed einde hebben gebracht,” aldus Jiho Shin, Chief Operating Officer (COO) van Hanwha Q CELLS Korea.

“Vandaag hebben we ons engagement naar Portugal toe versterkt. De succesvolle afronding van een project van dergelijke omvang is enkel mogelijk geweest dankzij de fantastische samenwerking die we met alle betrokken gouvernementele entiteiten hebben opgebouwd. We zijn Hanwha erg dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen. Dergelijke partnerschappen zullen ons toelaten onze huidige leidinggevende positie in de PV-sector nog te versterken,” zegt Henrique Rodrigues, Chief Executive Officer (CEO) van Martifer Solar.

Met de ingebruikname van dit project heeft Martifer Solar wereldwijd al bijna 500 MW aan zonne-energie geïmplementeerd, waarvan 50 MW in Portugal.

OVER MARTIFER SOLAR

Martifer Solar is aanwezig over de hele wereld en concentreert zich op projectontwikkeling, EPC, O&M (bediening & onderhoud) en de distributie van fotovoltaïsche modules en componenten via diens dochteronderneming MPrime.

De bedrijfszetel van Martifer Solar is gevestigd in Portugal, maar het bedrijf is vertegenwoordigd in heel Europa (Spanje, Italië, Griekenland, België, Frankrijk, Tsjechië, Slovakije, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Roemenië en Oekraïne), Noord- en Latijns-Amerika (Verenigde Staten, Canada, Mexico, Chili, Brazilië en Ecuador), Afrika (Kaapverdië, Mozambique en Zuid-Afrika) en Azië (India, Verenigde Arabische Emiraten, Singapore en Japan).

In 2012 bedroegen de bedrijfsinkomsten van Martifer Solar 230,8 miljoen euro. Tot op heden heeft Martifer Solar al meer dan 400 MW aan fotovoltaïsche zonne-energie wereldwijd geïmplementeerd.

Martifer Solar maakt deel uit van de Martifer Group, een multinationale industriële groep met ongeveer 3.000 werknemers die zich concentreert op de sectoren metaalconstructie en zonne-energie. Martifer SGPS SA is de houdstermaatschappij van de Groep en is sinds juni 2007 beursgenoteerd op Euronext Lissabon.

MEER INFORMATIE OP WWW.MARTIFERSOLAR.COM

OVER HANWHA Q CELLS KOREA

Hanwha Q CELLS Korea is het leidende bedrijf voor het downstreamsegment van Hanwha’s wereldwijde activiteit met betrekking tot zonne-energie.

Het bedrijf werd opgericht in april 2011. Het wil een wereldwijde leider zijn door installaties met geïntegreerde zonne-energie te bieden inclusief de ontwikkeling, constructie en bediening.

Het bedrijf wordt ondersteund door een volledig verticaal geïntegreerde waardeketen voor zonne-energie, gaande van polysilicium tot stroomopwekking, en de uitgebreide financiële expertise van het Hanwha Finance Network. Zo is het in staat om optimale oplossingen voor ieder fotovoltaïsch project aan te reiken.

Hanwha Q CELLS Korea is actief in fotovoltaïsche projecten in Korea, de Verenigde Staten, Europa, Azië en andere regio’s over de hele wereld. Het is momenteel bezig met de constructie van een robuuste pijplijn voor bestellingen en is dus ook actief op vlak van projectontwikkeling. Het bedrijf streeft tevens actief lokale partnerschappen en overnames na om zichzelf zo als wereldwijde topspeler te ontplooien. Tegen 2015 wil het bedrijf een projectpijplijn van meer dan 1 GW met jaarlijkse projectinstallaties van ruim 100 MW bereiken.

MEER INFORMATIE OP WWW.HANWHA.COM

Miguel Lima - Martifer Solar - Marketing & Communication Department