Nieuwe samenwerking tussen Nextory en Greenchoice stimuleert lezen en plant tegelijkertijd bomen

Boekenstreamingdienst Nextory is een samenwerking aangegaan met energieleverancier Greenchoice in het loyaliteitsprogramma ‘Samen Greenchoice’. Met de samenwerking wordt een nieuwe stap gezet naar een groenere toekomst door het stimuleren van digitaal lezen in Nederland. Bij elke nieuwe gebruiker via de ‘Samen Greenchoice’-shop wordt een boom aangeplant door de organisatie Trees For All.

De samenwerking tussen Nextory en Greenchoice is in juli gelanceerd, met als doel mensen te inspireren om de wereld van digitale boeken te verkennen en tegelijkertijd iets goeds te doen voor het klimaat. Hoewel de samenwerking net van start is gegaan, zijn er zowel in Nederland als in het buitenland, al honderden nieuwe bomen geplant door Trees For All.

“Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp bij Nextory, dus we vinden het geweldig om een samenwerking met innovatieve partners als Greenchoice en Trees for All aan te kunnen gaan. Door voor elke nieuwe gebruiker een boom te planten maken we het mogelijk voor mensen om hun weg te vinden naar meer dan 300.000 audioboeken en e-books, terwijl we tegelijkertijd ook bijdragen aan een beter klimaat.”, zegt Anniek Swanenberg, Partner Sales Representative Nederland bij Nextory.

Nextory en Greenchoice
Als onderdeel van de samenwerking is Nextory geïntegreerd in het loyaliteitsprogramma van Greenchoice genaamd ‘Samen Greenchoice’. De leesapp wordt ook getoond op de Greenchoice website als uitgelicht product. Daarbij krijgen meer dan 110.000 actieve leden het aanbod om Nextory uit te proberen en zo een boom te laten planten. Greenchoice-leden kunnen met hun spaarpunten een extra lange gratis proefperiode bij Nextory kopen.

Carolina Laurén
Head of PR
carolina.lauren@nextory.com

Over Nextory: Nextory is een van Europa's grootste streamingdienst voor audioboeken en e-books. De app is in 2015 opgericht door de serie-ondernemers Shadi Bitar en Ninos Malki. Sindsdien heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een snelgroeiend platform dat onbeperkte toegang tot verhalen en kennis in verschillende digitale formaten mogelijk maakt. Samen met de abonnees deelt Nextory een grote passie voor allerlei soorten literatuur en streeft ernaar een onafhankelijke, toegankelijke plek te zijn waar iedereen gemakkelijk zijn volgende verhalen kan vinden. Dit gaat hand in hand met de visie om wereldwijd het lezen te vergroten om het leven van mensen te verrijken en daarmee bij te dragen aan meer welzijn, persoonlijke ontwikkeling en versterkte democratie. Tegenwoordig bevat de catalogus van Nextory meer dan 1 miljoen titels en is de app beschikbaar in tien markten in Europa, met het hoofdkantoor in Stockholm. Lees meer op www.nextory.nl.

Tags:

Abonneren