Nederlandse vrijgezellen besteden 34,5 miljoen euro aan webdating

In 2012 begint bijna 30 procent van alle relaties online

AMSTERDAM, 17. September 2012 - Volgens de jaarlijkse analyse van branchewaarnemers "Online-Dating-Websites.nl" hebben de Nederlanders op de online datingmarkt de barrière van 30 miljoen doorbroken. In 2011 gaven ze in vergelijking met het voorgaande jaar 4,7 miljoen euro meer uit aan het zoeken naar een partner via het web. In heel Europa is de branche booming: inmiddels komt bijna een derde van alle relaties online tot stand.

De Nederlandse online datingmarkt kan bogen op maar liefst 9% groei ten opzichte van vorig jaar, en de omzet in de branche bedroeg in 2011 34,5 miljoen euro. Deze enorme stijging is vooral toe te schrijven aan agressieve reclamecampagnes van toonaangevende online datingdiensten. "Kwaliteitsportals in de hogere prijsklasse met beschaafde leden en een goede klantenservice hebben overal een streepje voor," zegt Brit van Basten van Online-Dating-Websites.nl. "Hier zijn vrijgezellen bereid om geld uit te geven voor een goede service."

Online-dating is op dit moment in de hele wereld booming, en de Europese vrijgezellen doen daar als koplopers aan mee. Van alle relaties die in de loop van 2012 in de EU worden aangeknoopt, begint er nu bijna 30 procent online - Nederland staat op de vierde plaats van de 18 landen. Maandelijks melden zich op dit moment ongeveer 2,1 miljoen Nederlanders aan op de singlesbeurs, en nog eens 625.000 doen mee met "casual dating", op zoek naar erotische contacten. Ondertussen heeft Nederland meer dan 20 dating portals met meer dan 100.000 leden.

Vooral voor jongere alleenstaanden van 18 tot 30 jaar konden zich vanuit de Facebook en soortgelijke sites betaalbare portals en portals voor vluchtige flirts vestigen voor de zoektocht naar lossere dates. Die zijn inmiddels ook beschikbaar als app voor smartphones, en ze bieden functies zoals op locatie gebaseerd real-time zoeken naar spontane ontmoetingen.

Over www.Online-Dating-Websites.nl:
"Online-Dating-Websites.nl" ziet zichzelf als een onafhankelijk waarnemer van de Nederlandse online datingmarkt. Mensen op zoek naar een partner vinden hier testresultaten over toonaangevende portals voor vrijgezellen en tips voor flirten op het Internet. "Online dating Websites.nl" is een onderdeel van het Duitse Metaflake Network dat vanuit Keulen in 12 landen opereert.

Contactgegevens voor de media:
metaflake
Brit van Basten
telefoon: +49 – (221) 130 87 10
e-mail: pers@online-dating-websites.nl

Voor al uw vragen kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Brit van Basten