OtterBox scoort weer een overwinning tegen namaak

Cork, Ierland – OtterBox®, maker van de hoogwaardig beschermende cases voor mobiele technologie, heeft weer een slag in de voortdurende strijd tegen na-apers gewonnen. Een rechter van een District Court in de VS heeft onlangs een blijvend dwangbevel uitgevaardigd tegen een in New York gevestigd bedrijf om OtterBox $ 2.000.000 te betalen in verband met de verkoop van nagemaakte cases.

De rechtbank oordeelde dat S&P Trading Inc. de bepalingen van de Lanham Act had overtreden door maar liefst 146.025 valse cases in te kopen en vervolgens weer te verkopen, daarbij inbreuk makend op de federaal geregistreerde handelsmerken waarop OtterBox alle rechten bezit. Dit is de laatste uitspraak in een reeks gerechtelijke acties die OtterBox heeft ondernomen om zijn merk te beschermen.

Nagemaakte consumentengoederen blijven de wereldeconomie last bezorgen. Vorig jaar namen het Department of Homeland Security, de U.S.Immigration and Customs Enforcement en de US Customs and Border Protection (CBP) namaakgoederen met een winkelwaarde van in totaal $ 1,26 miljard in beslag.* Net als veel andere hoogwaardige consumentenmerken vecht OtterBox onvervaard tegen diefstal van intellectueel eigendom.

"De basis van OtterBox is de reputatie dat wij onze klanten als eerste innovatieve producten bieden," zei de algemeen directeur van OtterBox, Brian Thomas. "Er zijn veel ontwerp-, technische en testinspanningen gemoeid met onze speciale beschermende cases, en daarom treden we hard op tegen bedrijven die valse cases maken en verkopen, evenals tegen bedrijven die inbreuk maken op onze patenten en handelsmerken. Namaakproducten schaden onze reputatie dat we hoogwaardige producten leveren, omdat veel consumenten zich er niet van bewust zijn dat ze een nep-OtterBox hebben gekocht. Als een deal te mooi lijkt om waar te zijn, dan is hij dat waarschijnlijk ook.”

OtterBox heeft momenteel meer dan 110 wereldwijde merkregistraties en er is een aantal in aanvraag. Daarnaast bezit het bedrijf meer dan 190 patenten in de VS, waarmee het tot de topvernieuwers in draadloze communicatie behoort, tussen Apple Inc. en BlackBerry in. In 2012 nam OtterBox in samenwerking met de CBP meer dan 118.000 nagemaakte voorwerpen in beslag en zijn er vonnissen en schikkingen van in totaal bijna $ 11 miljoen toegewezen.

Over OtterBox:

OtterBox® is in 1998 opgericht en begon met iets eenvoudigs als een serie onverwoestbare droogboxen. Vandaag de dag is OtterBox de best verkopende case voor smartphones** en biedt het bedrijf een uitgebreide reeks hoogwaardige schermbeschermers en andere apparaatverbeterende accessoires die de verschillende leefstijlen van consumenten aanvullen.

De goede relaties van OtterBox met toonaangevende fabrikanten van mobiele apparatuur, detailhandelaren en draadloze serviceproviders bieden een ongeëvenaarde waarde, een klantenservice van wereldklasse en een voortdurend streven om producten van topkwaliteit te leveren.

OtterBox is vijf maal genoemd in de Inc. 5000-ranglijst van snelst groeiende privé-bedrijven in de VS, erkend door Forbes Magazine in "America’s Most Promising Companies” en wordt herhaaldelijk genoemd in het jaarlijkse Great Place to Work®-onderzoek dat wordt gepubliceerd door FORTUNE Magazine. Het familiebedrijf heeft zijn wereldwijde hoofdkantoor in Fort Collins, Colorado (VS) en kantoren in Boston (VS), San Diego (VS), Cork(Ierland) en Hong Kong.

Bezoek voor meer informatie otterbox.co.uk We’ve Got Technology Covered.

Opmerking:

* Bron: U.S. Customs and Border Protection “Intellectual Property Rights Fiscal Year 2012 Seizure Statistics” http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/newsroom/publications/trade/fy_2012_final_stats.ctt/fy_2012_final_stats.pdf

** Bron: The NPD Group/Retail Tracking Service/November 2010-December 2012

©2013 Otter Products, LLC. Alle rechten voorbehouden. OtterBox en alle OtterBox-logo's, handelsmerken en symbolen zijn het eigendom van Otter Products, LLC. Alle andere logo's, handelsmerken en symbolen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Contactpersoon:
Katriona O Mahony