De klanten van Paroc trekken profijt van investering in Trzemeszno (Polen)

Report this content

De recentste uitbreiding leidt tot nieuwe producten, kortere doorlooptijden en een voordeliger transport

Paroc Group, een van de toonaangevende Europese fabrikanten van energie-efficiënte steenwolisolatie, heeft meer dan 13 miljoen euro geïnvesteerd in zijn fabriek in het Poolse Trzemeszno. De operationele capaciteit is uitgebreid en dankzij een upgrade van de productietechnologie kan het bedrijf zijn klanten nieuwe voordelen aanbieden.

Paroc Group heeft onlangs geïnvesteerd in een groot aantal verbeteringen van de productielijn, om zijn klanten in HVAC, de procesindustrie, Marine/Offshore en de OEM-sector te ondersteunen. Verscheidene fasen van de productie van steenwolisolatie zijn verbeterd en de investering zal de operationele en fabricagecapaciteit uitbreiden en de productie van de fabriek in Trzemeszno verhogen.

De uitbreiding van de productiefaciliteiten levert de Europese klanten van Paroc – aannemers, distributeurs en planners – een aantal nieuwe voordelen op. De nieuwe investering zal vooral de doorlooptijden verkorten en het transport voordeliger maken, zodat alle partijen in het investeringsproces efficiënter kunnen werken. – Tot nu toe werden sommige isolatieoplossingen van Paroc uitsluitend in Finland geproduceerd – zegt Joakim Westerlund, Chief Operating Officer bij Paroc. – De levering vanuit Polen, samen met het feit dat de vrachtwagens dankzij de nieuwe technologie meer producten kunnen vervoeren, zal onze klanten niet alleen tijd en middelen besparen, maar past ook in ons beleid voor duurzaamheid en energie-efficiëntie – voegt hij eraan toe.

De investering maakt deel uit van de ontwikkelingsstrategie op lange termijn van Paroc in de Baltische regio en Centraal-Europa. Sinds 1998, toen de Poolse productie-eenheid van Paroc werd opgestart, heeft het bedrijf meer dan 140 miljoen euro in de fabriek in Trzemeszno geïnvesteerd.

Paroc is een toonaangevende Europese fabrikant van energie-efficiënte isolatieoplossingen voor nieuwe en gerenoveerde gebouwen en voor mariene, offshore, akoestische en andere industriële toepassingen. De Finse leverancier heeft in meer dan 75 jaar geschiedenis een reputatie voor innovatie, kwalitatieve producten, technische expertise en duurzaamheid verworven. Paroc wil een innovatieve en vertrouwde partner voor een duurzame bouwomgeving zijn.

Paroc heeft ongeveer 2.020 medewerkers in zijn fabrieken in Finland, Zweden, Litouwen, Polen en Rusland en verkoopkantoren in 14 Europese landen.

Tags:

Quick facts

Paroc Group heeft meer dan 13 miljoen euro geïnvesteerd in zijn fabriek in het Poolse Trzemeszno.
Tweet dit

Quotes

De levering vanuit Polen, samen met het feit dat de vrachtwagens dankzij de nieuwe technologie meer producten kunnen vervoeren, zal onze klanten niet alleen tijd en middelen besparen, maar past ook in ons beleid voor duurzaamheid en energie-efficiëntie.
Joakim Westerlund, Chief Operating Officer bij Paroc