Permobil neemt TiLite over

Report this content

Permobil heeft vandaag de overname van TiLite, een toonaangevende fabrikant van innovatieve en individueel afgestelde handbediende rolstoelen, bekendgemaakt. Met deze overname zet Permobil de volgende stap in zijn strategie van ontwikkeling naar een toonaangevende onderneming in de gezondheidszorg, die mensen met complexe revalidatiebehoeften oplossingen biedt.

TiLite is opgericht in 1998 en het heeft 's werelds meest innovatieve en gebruikersgerichte assortiment actieve rolstoelen. Het bedrijf ontwerpt en produceert ultralichte handbediende titanium of aluminium rolstoelen, die exact volgens de specificaties van elke afzonderlijke gebruiker gemaakt kunnen worden. Het hoofdkantoor van TiLite staat in het Amerikaanse Pasco in de staat Washington en het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment in 41 landen.

Jon Sintorn, CEO van Permobil vertelt: "In de loop der jaren heeft Permobil zich ontwikkeld van een familiebedrijf tot een mondiaal toonaangevend bedrijf in de sector elektrische rolstoelen voor complexe revalidatie. Nu willen we een toonaangevende onderneming in de gezondheidszorg worden, met oplossingen voor complexe revalidatie, waarbij we de nieuwste technologie en medisch onderzoek toepassen ten behoeve van de mensen waarvoor we het doen. TiLite past perfect in deze strategie."

David Lippes, CEO van TiLite, stelt: "Het team van TiLite is dolblij dat het nu zijn krachten kan bundelen met Permobil. Permobil heeft een uitstekende R&D-afdeling en prima klantrelaties en we zijn beide sterk gericht op innovatie en persoonlijke afstemming op de gebruikers. Wij verheugen ons erop deel uit te maken van de route die Permobil op weg naar een nieuwe inrichting van de markt voor complexe revalidatie volgt."

Larry Jackson, President van Permobil North America, stelt: “TiLite deelt onze cultuur van excellentie en toegewijdheid waardoor we onze gebruikers een buitengewone rolstoelervaring kunnen bieden. Dit is een natuurlijke combinatie. Ik kijk ernaar uit om het aanbod van Permobil verder te ontwikkelen met TiLite aan boord."

Permobil en TiLite hebben gezamenlijk een omzet van circa 2 miljard Zweedse kronen. De overname door Permobil wordt gefinancierd via ingehouden contanten en nieuwe schulden.

Neem voor meer informatie contact op met:

Jon Sintorn, CEO Permobil, +46 70 607 44 30, Jon.Sintorn@permobil.com

Larry Jackson, President Permobil North America, +1 615 218 0050, Larry.Jackson@permobil.com

David Lippes, CEO TiLite, +1 509-586-6117 x242, dlippes@tilite.com

PR-contactpersonen:

Barry Steelman, Permobil: +1 800.736.0925 Ext. 3700, barry.steelman@permobil.com

David Boninger, TiLite: +1 480-833-7438, dboninger@tilite.com

Sinds de oprichting in Zweden in 1967 heeft Permobil zich ingezet om het leven van mensen met lichamelijke beperkingen te verbeteren. Permobil heeft zich sindsdien ontwikkeld tot wereldleider in de productie van elektrische rolstoelen, die in 40 landen worden verkocht. Met de nadruk op het segment complexe revalidatie wordt elke rolstoel op bestelling gebouwd, zodat deze volledig is afgestemd op de unieke medische behoefte van elke afzonderlijke gebruiker.  Het hoofdkantoor van Permobil staat in het Zweedse Timrå en het bedrijf heeft circa 800 medewerkers. Ga voor meer informatie naar www.permobil.com.

TiLite ontwerpt, produceert en verkoopt het breedste assortiment titanium en aluminium rolstoelen en biedt exclusief TiFitTM, gemaakt om handmatige mobiliteit te beoordelen. TiLite wordt verkocht in meer dan 41 landen en het hoofdkantoor staat in Pasco, WA, Verenigde Staten.  Bezoek ons op www.tilite.com

Tags:

Documenten & Links