Coureur Valtteri Bottas Official Global Athlete van Polar

Report this content

KEMPELE, FINLAND – 6 JUNI 2020 08:00 CEST - Polar, de pioniers achter de eerste wearable technologie voor hartslagmeting, kondigt zijn nieuwe verbintenis aan met Formule 1-coureur Valtteri Bottas. Door dit partnership tussen Polar en Bottas, al jarenlang enthousiast Polar gebruiker, vormen de twee legendarische Finse krachtpatsers nu een koppel.

“Mijn eerste kennismaking met Polar heb ik aan mijn ouders te danken”, vertelt Valtteri Bottas. “Jaren geleden kreeg ik van hen mijn eerste Polar horloge, een cadeau om me te helpen mijn training en prestaties te verbeteren, en ik ben het merk altijd trouw gebleven”, voegt Bottas toe. “Polar biedt gewoonweg de beste hartslagtechnologie en nauwkeurigheid, en dan heb ik het niet eens over de ongelooflijke trainings- en herstelfuncties die mij veel inzicht bieden in elk aspect van mijn workouts. Ik vind het geweldig dat onze relatie nu eindelijk officieel is.”

Begon de relatie tussen Polar en Bottas een aantal jaren geleden nog als een geschenk, kwam de officiële verbintenis de afgelopen maanden snel tot stand.

“Nu Valtteri meer traint, is ook de behoefte aan uiterst nauwkeurige analyses van prestaties en herstel toegenomen”, aldus Bottas’ agent, Ville Ahtiainen. “Een partnership met Polar lag dus voor de hand - dit is waar zij het veld aanvoeren. Het is fantastisch om te zien dat twee sterke Finse merken hun krachten bundelen om maximaal te kunnen presteren.”

Seizoen 2020 staat weer in de startblokken; Bottas heeft flink getraind, zich voorbereid en opnieuw opgeladen voordat zijn agenda wederom is gevuld met reizen en racen. Om nog meer uit zijn training te halen heeft hij lopend en fietsend veel kilometers gemaakt over Fins en Frans terrein, met zijn nieuwe Polar Grit X, het outdoor multisporthorloge boordevol geavanceerde trainingsfuncties.

“Valtteri is een ongelooflijk sportman en een lichtend voorbeeld van waarom we hier bij Polar doen wat we doen”, vertelt Tomi Saario, CEO van Polar Electro. “Als het bedrijf dat de hele business van sport wearables in gang heeft gezet, zetten we onze jaren van toewijding aan nauwkeurigheid, wetenschappelijk gefundeerde technologie en gebruiksgemak in om allerlei soorten mensen – van professionals tot incidentele trainers – verder te helpen. Door deze focus en motivatie blijft Polar een grote rol spelen in de branche en we zijn dan ook enorm verheugd een gelijkgestemde partner als Valtteri in ons team te verwelkomen.”

Polar introduceerde de afgelopen jaren een aanzienlijke bundel smart coaching-functies en producten die geschikt zijn voor alle fitnessbeoefenaars, van gewone liefhebbers tot professionele sporters. Polar biedt gedetailleerde, nauwkeurige gegevens met betrekking tot uiteenlopende elementen zoals trainingsbelasting, herstel, hardloopvermogen en slaap, en vertaalt deze naar eenvoudige, gepersonaliseerde, bruikbare begeleiding. Polars uitgebreide, gebruiksvriendelijke tools voor het analyseren van workouts bieden inzicht in prestaties en zorgen dat doelen sneller kunnen worden bereikt.

Voor meer informatie over Polars technologische innovaties en producten gaat u naar www.polar.com. Volg Polar op Instagram op @Polarbenelux en Valtteri Bottas op @valtteribottas.

Over Polar:
Polar is al meer dan veertig jaar vernieuwer van sporttechnologie en helpt atleten en coaches bij het behalen van topprestaties. Polar begon met hartslagmeting, en breidde dat uit met verschillende trainingsoplossingen voor topsporters, coaches en actieve fitnessliefhebbers. Polar blijft de vertrouwde prestatiepartner vanwege de nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en jarenlange ervaring. Het award-winnende assortiment van Polar omvat baanbrekende sporthorloges die vlot samenwerken met Polar trainings-apps en cloud-services.

Polar is niet beursgenoteerd en is vanuit het hoofdkantoor in Finland actief in meer dan tachtig landen. Polar producten worden wereldwijd verkocht via meer dan 35.000 retailers. Ga voor meer informatie naar polar.com.

Bekijk Valterri’s reactive over de samenwerking in deze video (in het Engels): https://youtu.be/Y7_U0EpV9H4

Perscontact:

Hill + Knowlton Strategies