Medline geselecteerd door de electronica industrie als meest toonaangevende product van het jaar.

Powerbox, een van de grootste bedrijven in Europa op het gebied van power supplies en al meer dan 4 decennia marktleider op het gebied van oplossingen voor veeleisende applicaties, maakt met trots bekend dat haar medische voedingen uit de Medline series OBM03 en OBP03 geselecteerd zijn door de EDN als onderdeel van de meest significante producten van het jaar 2015.

EDN heeft haar 2015 HOT 100 uitgebracht, hierin staan voor de elektronische industrie de meest innovatieve, bruikbare en populaire producten. In de categorie technologie zitten verschillende producten zoals oscilloscopen, draagbare elektronica, embedded apparatuur voor IoT, sensoren etc.

"Betaalbare en efficiënte LED-verlichting, slimme en nuttige wearables, apparaten die hun omgeving waarnemen, geavanceerde aandrijfsystemen en nog veel meer worden werkelijkheid dankzij de ingenieurs en de innovatieve elektronische producten die ze maken. In de lijst van dit jaar bestaat er geen twijfel met betrekking tot de vooruitgang van de techniek, van analoog naar digitaal en draadloos, ingenieurs creëerden producten die innovaties tot leven brengen", aldus Suzanne Deffree, Executive Editor, EDN.

De combinatie van een geoptimaliseerde layout, convectie koeling en een zeer efficiënte schakeltopologie maakt het inzetten van de OBM03 en OBP03 eenvoudig. Ze zijn ontworpen voor een continu uitgangsvermogen van respectievelijk 100W en 200W bij natuurlijke convectie. Wanneer extra vermogen nodig is kan de OBM03 met slechts 7,5 CFM een vermogen leveren van 150W. Bij de OBP03 is 10CFM voldoende voor 300W vermogen.

"We zijn vereerd dat EDN, een zeer toonaangevende organisatie, ons erkend voor onze inspanningen om onze klanten te ondersteunen met oplossingen in medische toepassingen,” aldus Patrick Le Fèvre, directeur Marketing en Communicatie Powerbox. "In Medische toepassingen is comfort voor de patiënt erg belangrijk en het verminderen van het geluidsniveau en parasitaire storingen een must. Bij het ontwerpen van apparatuur voor medische toepassingen wordt er steeds meer gekeken naar het welzijn van de patiënt, vandaar dat ontwerpers tot uitersten gedreven worden om zonder of met minimale ventilatie te werken. Onze nieuwe Medline serie heeft deze mogelijkheden, iets dat door EDN gewaardeerd wordt.”

Bezoek www.prbx.com
Patrick Le Fèvre, Director Marketing en Communicatie

Over Powerbox

Opgericht in 1974, met het hoofdkantoor in Zweden en lokale vestigingen in 15 landen op vier continenten, bedient Powerbox klanten over de hele wereld. Gerichten op vier belangrijke markten; industrie, medisch, rail en transport, en defensie, ontwikkelt en ontwerpt het bedrijf hoogwaardige power supplies voor veeleisende toepassingen. Het is onze missie om onze expertise te gebruiken om het ontwikkelniveau van onze klanten te verhogen door te voldoen aan hun behoefte. Elk aspect van ons bedrijf is gericht op dat doel, van het ontwerp met geavanceerde componenten die in onze producten gebruikt worden tot aan onze klantenservice. Powerbox wordt erkend voor de technische innovaties die het energieverbruik verminderen en het vermogen van de onderneming om de volledige levenscyclus van een product te beheren, met daarbij het minimaliseren van de impact op het milieu.

Over EDN

EDN is een online community bedoeld om ingenieurs te helpen met het transformeren van het concept naar de realiteit. EDN biedt diep technische inhoud in een gemeenschap waar de allernieuwste technieken, technologieën en methodologieën versmelten met de eenvoudigste en meest handige online interactieve gereedschappen. EDN staat stil bij de ingenieur - van diep technische standpunten, gefundeerde adviezen, kennis en delen van schema's.

Abonneren

Documenten & Links