Nieuwe extra wide input DC/DC converter van PRBX verkort time-to-market voor zware toepassingen

• Markleider on vermogensdichtheid: 100W, 12:1 input in een quarter brick.
  • Twee ingangsranges van 9 tot 160VDC
  • EN50155 input voltage range, van 24V tot 110V (inclusief continue bedrijf bij 14.4V brownout conditie en 154V transients)
  • 105 graden Celcius base plate temperatuur
  • 7 output voltages inclusief 53V voor PoE en 28V voor defensie apparatuur
  • Voldoen aan de vereisten voor thermische schokken en trillingen EN61373 en MIL-STD-810F.

Powerbox, een van Europa's grootste power supply bedrijven en al meer dan vier decennia toonaangevend in het optimaliseren van oplossingen voor veeleisende toepassingen, kondigt de lancering aan van drie nieuwe series van 40W tot 100W DC/DC converters geschikt voor applicaties in de spoorweg, transport en defensie industrie. Met een extra breed ingangsspanningsbereik van 14V tot 160V en 9V tot 75V zijn de PQAE40U (40W), PQAE60U (60W) en PQAE100U (100W) ontwikkeld om systeemontwerpers één enkel artikel te bieden dat in staat is om een groot aantal toepassingen aan te drijven (bijv. spoorwegen, industriële automatisering en auto's, radiografische besturing op afstand), waardoor de voorraad, de tijd die nodig is voor het op de markt brengen van producten en de documentatie wordt beperkt.

De PQAE40-60-100U serie is ontworpen voor robuuste omgevingen en voldoet aan de thermische schok- en trillingseisen van de EN61373 en MIL-STD-810F, en voldoet aan de EN45545545-2 norm voor brand en rook. De PQAE40-60-100U serie kan worden gebruikt van -40 graden Celsius tot +105 graden Celsius behuizingstemperatuur, passend bij zeer veeleisende en robuuste eisen, zoals in bouwvoertuigen, mijnbouwapparatuur en procesbesturing voor zware machines.

Ontwerpers in de zwareindustrie en treinen staan altijd voor de uitdaging om de vermogensoplossingen gebaseerd op printmontage te optimaliseren bij het ontwerpen van gestandaardiseerde apparatuur voor wereldwijde werking op een zeer grote verscheidenheid aan systeembusspanningen. In de spoorwegindustrie zijn ontwerpers voortdurend op zoek naar de beste vermogensarchitectuur om te werken binnen het totale EN50155-ingangsspanningsbereik, van 24V tot 110V (inclusief continue werking in de 14,4V in brown out toestand en 154V transiënten).

Om de hoogst mogelijke flexibiliteit te bieden zijn de nieuwe bricks ontwikkeld om een volwaardig en stabiel vermogen te leveren binnen een groter ingangsspanningsbereik van 14V tot 160V. Voor lagere busspanningen dekken de 9V- tot 75V-versies de hoofdaccuspanningen af, met een maximale piekspanning en een continue werking tot 75V.

De PQAE40-60-100U serie is verpakt in een industriestandaard quarter brick en is verkrijgbaar in zeven uitgangsspanningen van 5, 12, 15, 24, 28, 48V en 53V. Ze hebben een rendement tot 90%, wat gezien het extra brede ingangsbereik tot 12:1 een uitstekend cijfer is.

Alle modellen binnen de PQAE40-60-100U serie zijn voorzien van een pakket aan safety, inclusief overspanning, kortsluiting, stroombegrenzing en thermische uitschakeling. Alle units werken met een vaste schakelfrequentie en bevatten PI-ingangsfilters. Het bedrijfstemperatuurbereik is van -40 tot +105 graden Celsius en de opslagtemperatuur ligt tussen -55 en +125 graden Celsius.

De serie is ontworpen voor robuuste omgevingen en voldoet aan de eisen voor thermische schokken en trillingen zoals gespecificeerd in EN61373 en MIL-STD-810F. Alle producten voldoen aan de IEC/UL/EN-60950, EN62368-1 en aan EN50155 en EN45545-2.

De PQAE40U (40W), PQAE60U (60W) en PQAE100U (100W) zijn verkrijgbaar in een industriestandaard quater brick met afmetingen van 36,8 x 57,9 x 12,7 mm - 1,45 x 2,28 x 0,50 inch. De behuizing is gemaakt van kunststof met aluminium grondplaat en gevuld met een UL94-V0 siliciumverbinding. Vier optionele heatsinks met verschillende hoogte- en luchtstroomoriëntaties zijn op aanvraag verkrijgbaar.

De 9 tot 75 VDC modules hebben een ingang naar uitgang van 2.250 VDC en de 14 tot 160 VDC een isolatie van 3.000 VAC.

De PQAE40U, PQAE60U en PQAE100U zijn RoHS-conform.

Related links:

PQAE40U

PQAE60U

PQAE100U

Bezoek www.prbx.com
Contact Patrick Le Fèvre, Chief Marketing en Communications Officer

About Powerbox
Founded in 1974, with headquarters in Sweden and operations in 15 countries across four continents, Powerbox serves customers all around the globe. The company focuses on four major markets - industrial, medical, transportation/railway and defense - for which it designs and markets premium quality power conversion systems for demanding applications. Powerbox’s mission is to use its expertise to increase customers’ competitiveness by meeting all of their power needs. Every aspect of the company’s business is focused on that goal, from the design of advanced components that go into products, through to high levels of customer service. Powerbox is recognized for technical innovations that reduce energy consumption and its ability to manage full product lifecycles while minimizing environmental impact. Powerbox is a Cosel Group Company.

Abonneren

Documenten & Links