Nieuwe Medische 150W en 225W power supplies, echte blikvangers.

Powerbox, een van Europa’s grootste bedrijven op het gebied van power supplies, met meer dan 30 jaar ervaring in medische power supplies, introduceert haar nieuwste EXM150 en  EXM225 serie (150W en 225W) externe power supplies voor BF medische applicaties.

Ze hebben met hun elegante en robuuste koepelvormige vorm een mooi uiterlijk, maar de behuizing is veel meer van belang voor de functionaliteit dan dat het een eye catcher is. De EXM150 en 225 kunnen met beugel op zowel op muur als vloer bevestigd worden maar ook als desktop gebruikt worden. Verwisselbare AC kabels met ISO10651-2:2004 locking zorgen voor compatibiliteit met ieder type wandcontactdoos waar ook ter wereld, terwijl de verwisselbare dc kabel flexibiliteit geeft aan toepasbaarheid voor uw applicatie. Door de combinatie van mechanische sterkte en de koepelvormige vorm doorstaat hij onder andere de krachten van een rolstoel die er overheen rijdt. IP21 beschermingsklasse maakt het gebruik in bedrijfskritieke medische omgevingen mogelijk. Met een leakage current van minder dan 100µA voldoet hij aan alle vereisten voor medische BF toepassingen. Met uitgang spanningen van 12, 15 of 24VDC en een brede input van 100-240 VAC maken deze voedingen ideaal voor een groot aantal medische toepassingen wereldwijd.

Met behulp van Powerbox unieke one step conversion topology, waarbij power factor correctie, isolatie en spannningsregeling worden gecombineerd in één conversie stap blijft het aantal componenten onder de 120 stuks. Dit draagt bij tot een rendement van 93%, zero load power

Externe voedingen helpen altijd bij het vereiste om geld te besparen door middel van het plaatsen van de voeding buiten het systeem, waardoor ruimte, warmteopwekking en EMC emissies verdwijnen. Dit zorgt oor een aanzienlijke vermindering in ontwikkelingstijd en kosten. Met de hoge betrouwbaarheid, lange levensverwachting, hoge efficiëntie, één versie voor wereldwijd gebruik en technisch aan veeleisende medische type BF toepassingen te voldoen, brengt de EXM150 en EXM225 serie dit geld besparingspotentieel veel verder.

De EXM150 en EXM225 serie voldoen aan de elektrische veiligheidnorm IEC60601-1 Edition 3, EMC EN55011 klasse B, klasse II isolatie, en IEC60601-1-11 voor thuiszorg toepassingen. Zij voldoen ook aan milieu CEC niveau 5, RoHS, REACH en AEEA.

www.prbx.com

Powerbox Benelux BV

Boschstraat 34
4811 GH Breda
The Netherlands

Phone: + 31 76 501 58 56
Email: info.nl@prbx.com

Powerbox, opgericht in 1974, is een van Europa’s grootste bedrijven in power conversie. Met haar hoofdkantoor in Zweden en lokale kantoren in 15 landen op 4 continenten bedient Powerbox haar klanten over de hele wereld. Met haar langdurige ervaring en brede productrange combineert Powerbox haar rol als power consultant en leverancier waardoor haar klant een verbeterde positie ervaart in de markt met de optimale oplossing.

Abonneren

Documenten & Links