• Qeld/

Qeld verhoogt limiet zakelijke financiering voor zzp'ers en mkb'ers naar € 200.000

Report this content

Amsterdam, 21 januari 2022 - Qeld, Fintech kredietverstrekker voor zzp’ers en mkb’ers, verhoogt per direct de limiet van zakelijke leningen naar € 200.000. De verdubbeling van de maximale leenruimte spiegelt de verdubbeling van Direct Lending als veelgekozen financieringsvorm in Nederland. Stichting MKB Financiering schetste een toename van ±97% tussen 2020 en 2021, met meer dan 244.4 miljoen euro uitgeleend aan Nederlandse ondernemers in de afgelopen 12 maanden.

De keuze van Fintech kredietverstrekker Qeld om de leenlimiet te verhogen van € 100.000 naar € 200.000 komt voort uit een toenemende vraag naar aanvullend krediet vanuit Nederlandse ondernemers, gecombineerd met de ambitie van Qeld om iedere ondernemer een kans op passende financiering te bieden.

Qeld: “Met deze aanvullende leenruimte worden ook ‘kapitaalzware’ investeringen, zoals bedrijfsuitbreiding en kostbare bedrijfsapparatuur, beter gefaciliteerd. Wij willen iedere ondernemer, klein en groot, een eerlijke kans op zakelijke krediet bieden. Als je kijkt naar het Onderzoek non-bancaire financiering 2021, recent gepubliceerd door Stichting MKB Financiering, zie je zowel een toename in het uitgeleende bedrag via Direct Lending, als in het aantal verstrekkingen. Echter, opmerkelijk in deze cijfers is dat het totale uitgeleende bedrag bijna verdubbelt (groei van 97%), terwijl het aantal verstrekkingen ‘slechts’ met 50% stijgt. Hieruit is dus direct af te leiden dat de vraag naar hogere kredieten aanzienlijk toeneemt.”

De toename in behoefte naar aanvullend krediet, werd ook gesignaleerd in de leningaanvragen die bij Qeld ontvangen werden: “Wij zagen in 2021 toenemende vraag naar hogere leningen, bijvoorbeeld om de bedrijfsactiviteiten uit te breiden of juist een andere richting op te gaan, zoals een restaurant dat investeert in bedrijfswagens om ook zelf te kunnen gaan bezorgen. Precies daarom hebben we gekozen om de limiet van onze leningen op te hogen naar maximaal € 200.000. Dit helpt niet alleen een lokale ondernemer om te investeren in de eigen toekomst, maar meer toegang tot non-bancaire financiering stimuleert ook het Nederlandse ondernemersklimaat en economische groei.”

Voor ondernemers betekent de nieuwe leenlimiet van kredietverstrekker Qeld dat er nu leningen aangevraagd kunnen worden tot € 200.000, met dezelfde voordelen als altijd: geen opstartkosten, geen bindende looptijd en uitbetaling binnen 24 uur.

Qeld: “Snelheid en persoonlijke service zijn onze belangrijkste kenmerken en deze blijven het uitgangspunt voor ons team. Bijna geen enkele ondernemer heeft de luxe om wekenlang op geld wachten, helemaal niet als er zich vandaag een mooie kans voordoet. Wij maken het geld van de lening daarom altijd dezelfde werkdag over, mits een ondernemer tekent voor 17.00 uur, zodat het bedrijf snel over de juiste financiering beschikt om te investeren in de toekomst. Wij stimuleren kleine ondernemers om grote ambities waar te maken, daarom zijn we trots dat we nu leningen tot € 200.000 kunnen bieden.”

Samantha Bos
samantha.bos@qred.com

Over Qeld
Qeld is in 2015 opgericht door ondernemers, voor ondernemers. We zijn momenteel een van Europa's snelstgroeiende fintech-bedrijven en marktleider in de Scandinavische regio. Met vestigingen in Zweden, Finland, Denemarken, Nederland, Brazilië, België en Noorwegen heeft Qeld reeds meer dan 30.000 bedrijven geholpen en 5.000 nieuwe banen gecreëerd. Ons volledig geautomatiseerde, gepatenteerde kredietsysteem stelt ons in staat om ondernemers snel en betrouwbaar de (financiële) kracht te geven die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten groeien.

Ga voor meer informatie naar: Over Qeld

Abonneren