Qred lanceert flexibele kredietverlening in Nederland

Report this content

Qred, de Zweedse Fintech-expert in bedrijfskredieten, lanceert zijn diensten op de Nederlandse markt onder de noemer ‘Qeld’. Qeld biedt flexibele bedrijfsleningen zonder opstartkosten of bindende looptijd, toegespitst op de kredietbehoefte van mkb-bedrijven.

Nederland is de vierde markt die beschikking krijgt over de financiële dienstverlening van Qred. De Fintech-kredietverlener Qred is opgericht in Zweden (2015) en wist reeds succesvol zijn diensten te lanceren in Finland (2016) en Denemarken (2017). Qeld, de Nederlandse component van Qred, zal naar verwachting dit vierde kwartaal al de eerste bedrijfsleningen aan Nederlandse mkb’ers gaan verstrekken.

“Het voelt als een natuurlijke stap om onze diensten in Nederland te introduceren. De markt is volwassen en er zijn digitale processen die onze kredietbeoordelingen en bedrijfsmodel kunnen faciliteren”, zegt Emil Sunvisson, CEO van Qred.

Om de lancering in goede banen te leiden, heeft Qred reeds een Nederlands team samengesteld met uitgebreide kennis van het financieringslandschap in Nederland en ervaring met mkb-dienstverlening. “We zijn zowel trots als ontzettend blij met onze nieuwe rekruten. Ze zullen een sleutelrol spelen in onze toekomst en helpen om kleine bedrijven in Nederland te helpen groeien”, zegt Sunvisson.

Qeld zal de Nederlandse markt gaan bedienen met bedrijfsleningen tot €100.000, zonder opstartkosten, verborgen kosten of bindende looptijd. Minimaal gedoe, maximale flexibiliteit: precies wat Nederlandse mkb’ers nodig hebben om groei te faciliteren.

Samantha Bos
samantha.bos@qred.com

Over Qeld
Qeld is in 2015 opgericht door ondernemers, voor ondernemers. We zijn momenteel een van Europa's snelstgroeiende fintech-bedrijven en marktleider in de Scandinavische regio. Met vestigingen in Zweden, Finland, Denemarken, Nederland, Brazilië, België en Noorwegen heeft Qeld reeds meer dan 30.000 bedrijven geholpen en 5.000 nieuwe banen gecreëerd. Ons volledig geautomatiseerde, gepatenteerde kredietsysteem stelt ons in staat om ondernemers snel en betrouwbaar de (financiële) kracht te geven die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten groeien.

Ga voor meer informatie naar: Over Qeld

Abonneren