Readly lanceert ‘guilty pleasure' campagne

In augustus publiceerde Readly al dat van alle Nederlandse lezers op de digitale service bijna één op de drie mannen roddelbladen leest. Weekblad Weekend is dan ook nog steeds het meest gelezen tijdschrift op het platform.

Voor de nieuwe campagne werd het leesgedrag van de huidige Readly gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport of IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig gelezen worden door mannen. Uit de resultaten kwam daarnaast naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid ook graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap, onderwerpen die niet vaak voorkomen in typische lifestyle magazines gericht op vrouwen.

'We zijn een all-you-can-eat magazine service en weten dat onze klanten het erg leuk vinden om nieuwe titels te ontdekken en nieuwe interesses te ontwikkelen. Mensen gebruiken onze zoekfunctie en vinden wat ze zoeken in tijdschriften die ze nooit bij de kiosk zouden hebben opgepikt', aldus Johannes Eversmann, hoofd Content Strategy bij Readly.

Met nieuwe campagne wilt Readly nadruk leggen op een van de meest gewaardeerde voordelen van het gebruik van Readly - onbeperkte toegang tot intrigerende verhalen, diepgaande artikelen en inspirerende foto's in ieder onderwerp dat je maar wilt.

'We zijn er trots op om samen te werken met enkele van de beste Nederlandse en internationale uitgevers, die zoveel geweldige inhoud van journalisten produceren over alles tussen hemel en aarde. Als ik Readly nu open, zie ik een coverstory van National Geographic over de rol van vrouwen in gewapende- en veiligheidsdiensten over de hele wereld naast het verhaal van Staantribune over Ronaldo's jaren bij PSV Eindhoven, wat de eerste stappen waren in zijn carrière in het Europese voetbal. We hebben echt voor ieder wat wils', zegt Johannes Eversmann.

Tags:

Documenten & Links