Readly breidt Britse krantenportfolio uit met 4 titels van Reach plc

Readly, de Europese marktleider in digitale magazine, heeft zijn portfolio van nationale kranten uitgebreid met de toevoeging van vier Britse kranten aan het platform. De Daily Express, Daily Mirror, Sunday Express en Sunday Mirror zijn in de app gelanceerd nu uitgever Reach plc zijn digitale krantendistributie uitbreidt.

De toevoeging van vier krantentitels van Reach plc markeert de voortdurende uitbreiding van Readly's Britse krantenportfolio. Deze volgt op de eerste lancering van Britse kranten op het platform eerder dit jaar met The Evening Standard en The Independent.

De kranten zullen beschikbaar zijn voor het publiek van Readly als onderdeel van het Readly-abonnement in het VK, Ierland, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. De samenwerking zal het digitale bereik, de ABC-accreditatieprestaties en de wereldwijde aanwezigheid van de titels vergroten. Bovendien heeft de uitgever als onderdeel van de samenwerking toegang tot  gegevensanalyses en inzichten van Readly.

- We zijn verheugd om ons bestaande partnerschap met Readly uit te breiden, zodat hun wereldwijde abonneebestand nu met plezier de Mirror- en Express-kranten via de service kan lezen. De titels Mirror en Express hebben een enorme aanhang, zowel binnen als buiten het Verenigd Koninkrijk, en we geloven dat deze ontwikkeling het bereik van deze geliefde en gerenommeerde kranten verder zal vergroten en ze bij een nieuw en dankbaar publiek zal brengen, zegt Fergus McKenna, Content Sales Director bij Reach plc.

- We zijn verheugd vier van de favoriete nationale kranten van het land in de portefeuille te mogen verwelkomen. Nu mensen steeds vaker op zoek gaan naar betrouwbaar nieuws en kwaliteitsjournalistiek, vormen kranten een belangrijk onderdeel van onze groeiende inhoud. Ten eerste verbeteren ze het hele consumentenaanbod - abonnees kunnen al hun leesmateriaal in één app krijgen. Ten tweede bouwen dagbladen de gebruiksfrequentie op, waardoor de leestijden toenemen in ons gehele magazine portfolio, zegt Ranj Begley, Managing Director en Chief Content Officer bij Readly. Bovendien geeft onze groeiende datapool van 30 miljard datapunten uitgevers een dieper inzicht in het gedrag van lezers, waardoor ze meer datagedreven kunnen worden in hun aanpak om het lezerspubliek te maximaliseren en hun bedrijf te ontwikkelen.

Naast de uitbreiding van de Britse krantentitels, heeft Readly ook de titels Country Life, Horse & Hound, Wallpaper en Decanter, van uitgever Future weer op het platform verwelkomd. Eerder in oktober van dit jaar sloten Aftonbladet - de grootste avondkrant van Zweden, en Sportbladet, beide eigendom van de Schibsted Media Group, zich ook aan bij Readly als onderdeel van een uitgebreide uitgeversamenwerking. Er staan ​​al zes titels en weekendbijlagen van Aftonbladet op het platform van Readly.

Voor meer informatie, beeld en/of vragen, neem contact op met onderstaande gegevens.

Tedje Fliers
PR Consultant Netherlands