Readly start samenwerking met The Walt Disney Company om abonnees een wereld vol fantasie te bieden met Disney magazines

Readly, de Europese leider in digitale abonnementen op tijdschriften en kranten, werkt samen met The Walt Disney Company om meer dan 80 Engelstalige Disney tijdschriften voor Readly abonnees toegankelijk te maken. De toevoeging van het Disney portfolio versterkt Readly's kinderen categorie en haar positie als de toonaangevende digitale leesapp voor het hele gezin.

Het Disney tijdschriftenportfolio omvat geliefde strips zoals Disney's Frozen, Mickey Mouse, Donald Duck, High School Musical, Star WarsTM en MARVEL. De titels zullen tijdens een gefaseerde lancering worden uitgerold op het platform van Readly en beschikbaar zijn voor het hele gezin als onderdeel van het onbeperkte leesabonnement.

Uit onderzoek van het Britse National Literacy Trust blijkt dat één op de vier (26%) kinderen tijdschriften en strips digitaal leest.1 Ook kunnen voor Nederlandse kinderen Engelstalige strips een leuke en motiverende manier zijn om Engels te leren. Het is daarom een relevant moment voor Readly om het aanbod van titels voor kinderen uit te breiden.

“We zijn verheugd om deze zeer geliefde titels op ons platform te verwelkomen en het leesplezier met Disney te stimuleren. Digitaal lezen onder kinderen neemt toe en uit onderzoek blijkt dat het gunstig is voor kinderen om verschillende vormen van kwaliteitscontent te lezen, zoals strips en tijdschriften om een passie te inspireren en betrokkenheid te stimuleren. Jongeren die bezig zijn met lezen zullen eerder willen lezen, dus het is het perfecte moment om deze populaire tijdschriften aan het hele gezin aan te bieden naast het brede portfolio van titels op ons platform,” aldus Ranj Begley, Chief Content Officer bij Readly.

Uit het onderzoek van het National Literacy Trust bleek dat de mogelijkheid om digitaal te lezen bijzonder effectief kon zijn voor kinderen met een geringe leesbetrokkenheid, zoals onwillige lezers. Voor deze kinderen steeg het leesplezier niet alleen ten opzichte van lezen op het scherm, maar ook ten opzichte van lezen in gedrukte vorm, wat erop wijst dat digitaal lezen het potentieel had om een weg te bieden naar algemeen lezen en geletterdheid.2

Readly biedt momenteel 6300 tijdschriften en kranten aan op zijn app. De inhoudsportefeuille van Readly heeft de afgelopen maanden een aanzienlijke impuls gekregen met de toevoeging van regionale kranten uit het VK en toonaangevende tijdschriften uit de VS. Bovendien gaat Readly's productontwikkeling door met de lancering van podcasts op het platform.

Ga voor meer informatie naar https://www.readly.com.

EINDE

Referenties:
1, 2 Children, Young People and digital report, National Literacy Trust, April 2019: https://literacytrust.org.uk/research-services/research-reports/children-young-people-and-digital-reading/ en https://literacytrust.org.uk/news/digital-reading-axe-the-reading-tax/

Over Readly

Readly is de Europese categorieleider voor digitale tijdschriften. Het bedrijf biedt een digitale abonnementsservice waarmee klanten onbeperkt toegang hebben tot ruim 7.500 tijdschriften en kranten, waaronder de catalogus van ePresse. Readly heeft abonnees in meer dan 50 landen en content is beschikbaar in 17 verschillende talen. In samenwerking met 1200 uitgevers wereldwijd digitaliseert Readly de tijdschriften- en krantenindustrie. In 2021 bedroeg de omzet SEK 466 miljoen. Sinds september 2020 is het Readly-aandeel genoteerd aan Nasdaq Stockholm Midcap. Ga voor meer informatie naar https://corporate.readly.com/.

Erieke Kuitert, PR consultant Nederland

erieke.kuitert@readly.com