Readly versterkt (inter)nationaal aanbod met honderden nieuwe titels

Readly, de Europese marktleider in digitale tijdschriften en kranten, heeft internationaal zijn portfolio versterkt met de toetreding van honderden nieuwe titels op het platform. Waaronder 14 Nederlandse tijdschriften, 160 regionale dagbladen uit het Verenigd Koninkrijk en 23 Amerikaanse magazines. Inclusief hun Franse portfolio komt hun aanbod nu uit op meer dan 7500 tijdschriften en kranten.

Nederland

In Nederland zijn in de afgelopen paar maanden 14 nieuwe titels aan Readly toegevoegd. Abonnees kunnen nu ook onbeperkt lezen in de tijdschriften TopGear Nederland, JFK Magazine, Numéro Netherlands, VARAgids, Keto, Spot Op, TxP (Textiel Plus), En Route, Côte & Provence, Maison en France en Urban Living. Na een korte pauze door de wisseling van uitgever zijn ook Vogue en Vogue Living weer te lezen via de app.

“We zijn blij ons portfolio verder te ontwikkelen en uit te breiden met nog meer gevarieerde en hoogwaardige content, zoals verlangd door onze gebruikers. Met een ongekend bereik via onze wereldwijde abonnees, hebben uitgevers toegang tot onze groeiende datapool van meer dan 40 miljard datapunten die diepgaand inzicht geven in het gedrag van lezers. We zijn verheugd dat nu meer Nederlandse uitgevers deze unieke dataset met internationale inzichten kunnen ervaren”, zegt Jan Sebastian Blender, Head of Content bij Readly.

Verenigd Koninkrijk

Toonaangevende regionale kranten als The Liverpool Echo, Manchester Evening News, Birmingham Mail, Newcastle Chronicle, Cambridge News, Western Morning News en The Bristol Post behoren sinds kort tot de krantenportefeuille op Readly. Ze sluiten aan bij populaire kranten als The Guardian, The Independent, Daily Mirror en Daily Express die al langer beschikbaar zijn in de app. Daarnaast trad het tijdschrift The Week onlangs toe tot het platform.

“In een tijd waarin geverifieerde journalistiek en vertrouwd nieuws zo belangrijk zijn, zijn we verheugd om ook zo'n breed aanbod van (regionale) kranten op ons platform te verwelkomen”, vertelt Jan Sebastian. “De focus op het versterken van ons krantenportfolio blijft bestaan en uit gegevens blijkt dat toegang tot kranten op Readly de leesbetrokkenheid vergroot. We zien dat de leesactiviteit toeneemt, zowel de totale als de gemiddelde leestijd, en constateren in landen zoals het VK een aanzienlijke toename van abonnees die onze app dagelijks gebruiken. We zien ook ontwikkelingen van een positief overloopeffect op het lezen van tijdschriften, evenals een nieuwe groep gebruikers die alleen de dagbladen leest.”

Verenigde Staten

Afgelopen week hebben 23 iconische Amerikaanse tijdschriften getekend bij Readly, waaronder People, All Recipes, Life, Do It Yourself en Better Homes & Gardens. Met deze titels aan boord, die 200 miljoen mensen bereiken, is Readly sterker uitgerust voor een opmars in Amerika.

“Deze tijdschriften omvatten enkele van de meest bekende titels in de VS en we zijn er trots op ze nu op ons platform aan te kunnen bieden. Readly zal zijn aanwezigheid in de VS daarbij versterken met verhoogde marketinginspanningen om groeimogelijkheden te benutten. We staan te popelen om het marktpotentieel te verkennen en Amerikaanse consumenten Readly te laten ervaren. Ik hoop een flinke boost te zien, niet alleen in de VS maar ook in het VK en Australië”, aldus Jan Sebastian.

Over Readly

Readly is de Europese categorieleider voor digitale tijdschriften. Het bedrijf biedt een digitale abonnementsservice waarmee klanten onbeperkt toegang hebben tot 7.500 tijdschriften en kranten, waaronder de catalogus van ePresse. Readly heeft abonnees in meer dan 50 landen en content is beschikbaar in 17 verschillende talen. In samenwerking met 1200 uitgevers wereldwijd digitaliseert Readly de tijdschriften- en krantenindustrie. In 2021 bedroeg de omzet SEK 466 miljoen. Sinds september 2020 is het Readly-aandeel genoteerd aan Nasdaq Stockholm Midcap. Ga voor meer informatie naar https://corporate.readly.com/.

Erieke Kuitert
PR Consultant Readly The Netherlands