Readly verwelkomt Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior op het platform

Readly, een Europese leider in digitale tijdschriften en kranten, heeft verschillende kindertitels van uitgever Blink toegevoegd aan haar portfolio. Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior zijn opgenomen in de categorie kinderen en nu beschikbaar voor Readly abonnees.

Blink is de grootste Nederlandse uitgever van educatieve kindermerken en brengt via het Readly platform haar bekende titels Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior nu ook digitaal uit.

“Onze magazines prikkelen de nieuwsgierigheid van kinderen en dagen hen uit in hun ontdekkingstocht van het leren. Door onze content digitaal beschikbaar te maken via Readly, kunnen kinderen overal onze magazines op verschillende apparaten lezen. Deze samenwerking stelt ons in staat om meer kinderen en hun families te bereiken en te inspireren”, zegt Renske Lamers, hoofdredacteur bij Blink.

Tegenwoordig neemt digitaal lezen voor zowel kinderen als het hele gezin toe en de mogelijkheid hiertoe kan zelfs voor kinderen met een lage leesmotivatie erg effectief zijn, blijkt uit eerder onderzoek van de Britse National Literacy Trust. Voor deze kinderen nam het leesplezier niet alleen toe bij het lezen op het scherm maar óók bij het lezen in een gedrukte vorm. Hierdoor kan digitaal lezen een weg bieden naar geletterdheid en lezen in het algemeen.

“We zijn ontzettend blij om deze geliefde titels op ons platform te introduceren en hiermee het leesplezier voor onze gebruikers te vergroten. Onderzoek toont aan dat het lezen van verschillende vormen van kwaliteitscontent, zoals strips en tijdschriften, gunstig is voor kinderen. Door samen te werken met deze gerenommeerde tijdschriftenmerken versterken we de kindercategorie op ons platform en bieden we onze lezers nog meer toegevoegde waarde", zegt Jan-Sebastian Blender, Head of Content bij Readly.

De tijdschriften zijn beschikbaar voor het hele gezin als onderdeel van het Readly onbeperkt lezen abonnement waarbij gebruikers thuis of onderweg via hun smartphone, tablet of laptop direct tijdschriften en kranten kunnen lezen. Readly biedt 7.700 tijdschriften en kranten aan via de app. En aangezien een Readly-abonnement gebruikers vijf profielen per huishouden geeft, kan het hele gezin toegang krijgen. Je kunt recepten opslaan, de nieuwste technische gadgets onderzoeken of wegdromen in een stripavontuur.

Over Readly

Readly is de Europese categorieleider voor digitale tijdschriften en kranten. Het bedrijf biedt een digitale abonnementsservice waarmee klanten onbeperkt toegang hebben tot 7.700 nationale en internationale titels in één app voor een vaste maandelijkse prijs. Readly heeft abonnees in 50 landen en content is beschikbaar in 17 verschillende talen. In samenwerking met 1200 uitgevers wereldwijd digitaliseert Readly de tijdschriften- en krantenindustrie. In 2023 bedroeg de omzet 677 miljoen SEK. Het Readly-aandeel is genoteerd aan Nasdaq First North Growth Market. Ga voor meer informatie naar https://corporate.readly.com/.

Erieke Kuitert, PR consultant Nederland

erieke.kuitert@readly.com