Mijlpalen vinden en zetten - Onze tips voor de zomer in Rijnland-Palts

Beste reisexperts,

In de geest van duurzaamheid kan de zomervakantie van 2022 zowel met de bus en de trein als met de fiets of te voet worden ondernomen. Rijnland-Palts biedt hiervoor ideale omstandigheden. Na de Corona-pauze schittert de Rijn dit jaar eindelijk weer in de felle kleuren van het vuurwerk tijdens Rijn in vlammen.
Kleurrijk is ook de zandsteen, die de Paltser wijn zijn onvergelijkbare smaak geeft. En als u meer zin hebt in bier dan in wijn, dan vindt u in de Eifel zeker wat u zoekt.
Kom in dit persbericht meer te weten over het 9 € - ticket voor iedereen, en over een van de grootste openluchtevenementen in Rijnland-Palts, het Mayener Grubenfeld en het unieke karakter van het Paltser Terroir.

U mag de perstekst, de bijgevoegde foto's incl. auteursrechten of afzonderlijke uittreksels daarvan kosteloos gebruiken en publiceren. Als u vragen hebt of meer foto's nodig hebt, neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,

het Rijnland-Palts team

Met bus en trein naar de highlights in Rijnland-Palts

De schatten van Rijnland-Palts zijn talrijk en veel ervan zijn gemakkelijk met bus en trein te ontdekken. Tot eind augustus kunt u met het 9 € - ticket voor een miniprijsje in heel Duitsland genieten van de mooiste natuur- en cultuurmonumenten, ver weg van files en autowegen!
Het netwerk van het plaatselijk openbaar vervoer is goed ontwikkeld en biedt een handig alternatief voor uw eigen auto. Nog een voordeel: U hoeft u na een drukke dag geen zorgen te maken over de terugkeer naar uw accommodatie en kunt in alle rust bij een van onze uitstekende lokale wijnboeren van een glas wijn genieten.

De Rijn weer in vlammen

Na een onderbreking in verband met corona, is dit cult-evenement dit jaar eindelijk weer terug: Rijn in vlammen! Bezoek in 2022 opnieuw het Midden-Rijndal om deel te nemen aan dit unieke en spectaculaire evenement. Plaatsen en cultuurlandschappen, burchten en Rijnsites schitteren in het licht van het vuurwerk op grote hoogten. Een bijzondere ervaring, zowel vanaf het land als vanaf het water.
Elk van de traditioneel vijf verschillende locaties (Linz/Bonn, Bingen/Rüdesheim, Spay/Koblenz, Oberwesel, St.Goar/St.Goarshausen) heeft zijn eigen karakter en trekt elk jaar honderdduizenden bezoekers naar de Rijn.

Ontsnappen aan de hitte in ondergrondse werelden

Treed binnen in het kronkelende tunnelstelsel van het Mayener Grubenfeld, en daarmee in de sporen van de basaltmijnbouw in Rijnland-Palts. In de onderaardse werelden wachten een paar verrassingen in de vorm van levendige vleermuizen - die hier een perfecte schuilplaats vinden - of biervaten, die hier bij de ideale temperatuur van 6-9 °C worden opgeslagen. 32 meter onder de grond bevinden zich enkele edele bieren van de zogenaamde Vulkan-brouwerij.
Het Mayener Grubenfeld biedt plezier voor jong en oud, dierenliefhebbers, amateurgeologen, plezierzoekers en nog veel meer.

In de spotlights: Paltser terroir

Gezelligheid en levensvreugde bij een goed glas Paltser wijn. Dit is wat u te wachten staat in de Palts. In het op één na grootste wijnbouwgebied van Duitsland kunnen wijnen van nationale en internationale renommee worden geproefd. De verschillende bodems, het individuele klimaat in de wijngaarden en de teeltmethoden geven elke druppel zijn eigen noot. Op bonte zandsteen ontvouwt zich bijvoorbeeld een intense fruitige noot en een aroma van citrusvruchten. Zo smaakt de zomer!
En wie plezier wil combineren met gezellig wandelen, kan niet om het Paltserwoud heen.

Contact reisbranche:
TourComm Germany GmbH & Co. KG
Olbrichtstraße 21
69469 Weinheim, Duitsland
Tel : + 49 (0) 6201 / 60 20 8 - 0
Fax : +49 (0) 6201 / 60 20 8 - 29
rlp-toerisme@tourcomm-germany.com
www.rlp-toerisme.nl

Algemene vragen:
Rheinland-Pfalz Tourismus GmbH
Löhrstraβe 103-105
56068 Koblenz, Duitsland
Tel : +49 (0) 261 / 9 15 20 - 0
Fax : +49 (0) 261 / 915 20 - 40
info@rlp-tourismus.de
www.rlp-toerisme.nl

Onze service voor u

TourComm Germany is het erkende verkoop- en marketingbureau voor toerisme in Rijnland-Palts voor de Nederlands reismarkt. Wij beantwoorden uw vragen rondom hotels, groepsarrangementen en mogelijke samenwerking op het gebied van marketing graag. We raden u ook aan om onze website te bezoeken, die meer informatie over Rijnland-Palts bevat. Daarnaast heeft u ook gratis toegang tot ontelbare foto's via onze grafische databank.

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

het Rijnland-Palts team