Persbericht: Nieuwe UNESCO-werelderfgoedlocaties, wellness en vakantie met een handicap in Rijnland-Palts

Beste journalist,

U heeft het vast wel gehoord- de watersnoodramp trof vooral het Ahrdal. Gelukkig zijn de overige regio’s in onze deelstaat niet getroffen. Hunsrück, Lahndal, Moezel-Saar, Nahe, Palts, Rijn-Hessen, Romantische Rijn en het Westerwald zijn binnen handbereik en kijken uit naar de bezoekers in de tweede helft van het jaar.  De zomer 2021 belooft een gouden tijd in Rijnland-Palts.

In dit persbericht willen we onder andere aansluiten bij de zomercampagne “Tijd voor ...”. focus op de nieuwe UNESCO-werelderfgoedlocaties in Rijnland-Palts. Verder gaan wij in op het thema reizen met een handicap, de pelgrimsroute Hildegard von Bingen, het kasteel Hambach in de Palts en de talrijke spa- en wellnessaanbiedingen.

U bent van harte welkom om de perstekst, de bijgevoegde foto's inclusief copyrights of individuele fragmenten daarvan gratis te gebruiken en te publiceren. Neem contact met ons op als u vragen heeft of meer foto's wenst. Daarnaast heeft u ook gratis toegang tot ontelbare foto's via onze grafische databank.

Vriendelijke groeten,

Uw team van Toerisme Rijnland-Palts

Nieuwe UNESCO-werelderfgoedlocaties in Rijnland-Palts
Er was reden tot vreugde eind juli: Rijnland-Palts heeft er drie nieuwe UNESCO-werelderfgoedlocaties bij, Boven aan de lijst van "UNESCO Great Spas of Europe“ staat de stad Bad Ems. U beleeft hier de glorie van de keizertijd gecombineerd met de moderne manier van welzijn. De zogenaamde SchUM-steden Speyer, Worms en Mainz behoren tot de joodse centra van de middeleeuwen. De Neder-Germaanse Limes werd erkend als een belangrijk onderdeel van het Romeinse erfgoed in Rijnland-Palts. Meer informatie

Kasteel Hambach in de Palts: tijd voor romantiek
Kasteel Hambach ligt majestueus op de heuvel in de Palts. Sinds 1832 is het symbool van nationale eenheid en vrijheid en wordt het ook wel "de wieg van de Duitse democratie" genoemd. De historische muren zijn de bestemming van vele wandelpaden met verschillende moeilijkheidsgraden. Of het nu te voet of met de fiets is, op de Pfälzer Weinsteig (etappe 5) of de Duitse wijnroute, de reis is de bestemming. En aan het einde van de dag adviseren wij een lekker glaasje wijn van de lokale Hambacher Schloss Kellerei. Gasten met beperkte mobiliteit kunnen het Hambacher Schloss ook barrièrevrij bezoeken. Meer informatie over de Palts

Wandelen op de pelgrimsroute Hildegard von Bingen: een reis naar jezelf
Ga op reis naar de Middeleeuwen en op een spirituele reis naar uzelf! Van Idar-Oberstein aan de Nahe tot Bingen aan de Rijn verloopt de pelgrimsroute Hildegard von Bingen over 137 km. De non, natuurdeskundige en genezer, was een van de beroemdste vrouwen van de Middeleeuwen. Haar kennis over het effect van planten heeft tot op de dag van vandaag de holistische geneeskunde beïnvloed. Het gevarieerde wandelpad (10 dag etappes van makkelijk tot moeilijk) leidt langs de stations van het leven van Sint Hildegard, zoals de kloosterruïne Disibodenberg. Meer informatie

Barrièrevrij reizen: Rijnland-Palts maakt het mogelijk
Wij willen dat iedereen Rijnland-Palts kan ontdekken en reizigers onlangs hun leeftijd of een handicap gemakkelijk kunnen reizen. Rijnland-Palts biedt een verscheidenheid aan rolstoeltoegankelijke mogelijkheden. Wat dacht je van wellness in de Vulkaneifeltherme in Bad Bertrich? Of liever de ambachten in de historische Weiherschleife in Idar-Oberstein ontdekken? Het Romanticum in Koblenz neemt zijn bezoekers mee op een reis door de tijd door het UNESCO-werelderfgoed Boven Midden-Rijndal. Of het kasteel Hambach boven op de berg of ondergronds in Traben-Trarbach aan de Moezel: Rijnland-Palts biedt een grote keuze aan belevenissen voor iedereen, deze zijn eenvoudig op één website te vinden. Meer informatie

Wellness is goud: tijd voor ontspanning
Het maakt niet uit of u zelf wil genieten van een lange kuur of van een korte wellnessvakantie, in Rijnland-Palts is van alles mogelijk. Hier bubbelt het geneeskrachtige water uit de diepte van de aarde en kan tevens worden gedronken of van genoten tijdens het baden. Bezoekers kunnen de weldadige effecten van de frisse lucht ondervinden tijdens een wandeling door de kuurtuinen of in het Salinental tussen Bad-Kreuznach en Bad Münster am Stein-Ebernburg. Talrijke kuuroorden in Rijnland-Palts bieden ontspanning en recreatie. Meer informatie

Afstandsregels en hygiënemaatregelen zijn nog steeds geldig, de accommodaties zijn geopend. Tevens de meeste attracties. Rijnland-Palts heet zijn gasten van harte welkom. Actuele informatie en veel gestelde vragen over Covid-19 met betrekking tot vakantiereizen naar Rijnland-Palts vindt u hier.

Persaanvraagen:
TourComm Germany GmbH & Co. KG