Schatkamer Rijnland-Palts - wegen naar de oorsprong

Beste reisjournalisten,

Na de verplichte Corona-pauze komt ook in het buurtland Rijnland-Palts het toerisme langzaam en beperkt weer op gang.  In overeenstemming met het jaarthema "Schatkamer Rijnland-Palts - wegen naar de oorsprong", ligt onze focus op de natuur en het element water, dat de regio ongeëvenaard heeft gevormd. De rivieren, maren en meren zijn een belevenis voor jong en oud. Of het nu gaat om wandelen langs de Ahr en in het Westerwald of om ontdekkingstochten langs de rivieren en maren in de Eifel - wie op pad is in de vrije natuur, ervaart de regio vanuit geheel nieuwe perspectieven.U bent van harte welkom om de perstekst, de bijgevoegde foto's inclusief copyrights of individuele fragmenten daarvan gratis te gebruiken en te publiceren. Neem contact met ons op als u vragen heeft of meer foto's wenst. Daarnaast heeft u ook gratis toegang tot ontelbare foto's via onze grafische databank.

Op dit moment kunnen we de ontwikkeling tijdens de zomermaanden niet voorzien. Actuele informatie en veelgestelde vragen over Covid-19 met betrekking tot vakantiereizen naar Rijnland-Palts vindt u hier.

Vriendelijke groeten,

Uw team van Toerisme Rijnland-Palts

Persbericht: Schatkamer Rijnland-Palts - wegen naar de oorsprong
Natuurbelevenissen aan het water

De ogen van de Eifel
Op het eerste moment lijken ze op meren: de maren in de Vulkaan Eifel, die door hun ronde vorm ook wel de "ogen van de Eifel" worden genoemd. Miljoenen jaren geleden ontstonden deze ronde trechters, die nu vaak gevuld zijn met water, door machtige explosies. Tegenwoordig zijn het natuurlijke schoonheden die het best ontdekt kunnen worden tijdens een wandeling door het ongerepte landschap. In de zomer nodigen de maren ook uit tot verfrissing. Wie kan beweren in een vulkanische krater te zijn gezwommen?

Wandelen op de AhrSteig: van de bron tot de monding
Bekroond tot de mooiste wandelroute van Duitsland in 2019, leidt de AhrSteig langs de gelijknamige rivier naar de oorsprong van Rijnland-Palts. De Ahr, ook wel "de meest wilde dochter van de Rijn" genoemd, kronkelt van de bron in Blankheim in de Eifel op 90 km naar Sinzig aan de Rijn. De zeven wandeletappes
variëren van gemiddeld tot veeleisende en het Ahrdal laat zich op elke etappe van een andere kant zien. Zachte plateaus, steile rotsformaties en fantastische uitzichten garanderen wandelplezier op hoog niveau.

Wild romantisch: op stap in het Westerwald
Een wandeling langs de "Holzbach"
door de gelijknamige schilderachtige kloof in het Westerwald staat garant voor pure romantiek. De kloof is een prachtig voorbeeld van hoe de rivieren en beken het landschap in de loop van de jaren en decennia hebben gevormd, van de oorspronkelijke harde basaltsteen tot het "zachte" gebergte. Op de vierde etape van de Westerwald-Steig kunt u ontspannen en tot rust komen met de natuurgeluiden van de rivier. Natuurliefhebbers en (hobby) fotografen zijn hier op het juiste adres!

Paden naar de oorsprong: ontdekkingstochten langs de rivierenEr is nauwelijks een ander element dat Rijnland-Palts op deze manier heeft gevormd en beïnvloed als het water. Wie langs de rivieren wandelt of fietst, ontdekt de regio vanuit een geheel nieuw perspectief. Of het nu gaat om de Moezel met zijn talrijke meanders, de Romantische Rijn, de Lahn met zijn talrijke minerale bronnen of de Nahe met de door de rivier gecreëerde Rotenfels - elke rivier is uniek op zijn eigen manier en biedt voor bezoekers veel te ontdekken.

Persaanvraagen:
TourComm Germany GmbH & Co. KG