Na het hoogwater: Onbeperkte vakantie in de romantische steden Rijnland-Palts is mogelijk

Report this content

Koblenz - Na de overstromingen in delen van Rijnland-Palts halen de Romantische Steden opgelucht adem - ze werden amper getroffen. Veel reizigers twijfelen echter of een vakantie in deze deelstaat mogelijk is. Ja, alle gasten zijn van harte welkom!

Toch is het belangrijk om in deze tijden solidariteit te tonen en vooral te denken aan de mensen in het Ahrdal en in de Eifel, die diep getroffen zijn door de overstromingen.  De gevolgen van de gebeurtenissen in deze regio´s zullen pas de komende weken duidelijk worden.

Met uitzondering van het Ahrdal zijn alle regio's in Rijnland-Palts onbeperkt te bezoeken. Voor de vakantiebestemming Rijnland-Palts is juist nu uw ondersteuning van belang.

De Romantische Steden - Idar-Oberstein, Koblenz, Mainz, Speyer, Trier en Worms – zijn dankbaar dat het onweer van de afgelopen tijd grotendeels zonder gevolgen de vakantieregio´s heeft gepasseerd

Met stedelijke sfeer, omgeven door pittoreske wijngaarden, bossen en rivieren, zijn de steden tussen Rijn en Moezel de ideale bestemming voor een (korte) vakantie. Culturele hoogtepunten zoals de Dom in Worms, Speyer en Mainz, de burcht Ehrenbreitstein in Koblenz, de Porta Nigra in de oudste stad van Duitsland Trier of de fascinerende geologie van de edelsteenstad Idar-Oberstein zijn altijd een reden om te onthaasten van het alledagsleven. De omgeving van deze steden nodigt om te wandelen en fietsen - honderden kilometers bewegwijzerde paden voor uw fiets- en wandelplezier.

Als het weer minder in de smaak valt, kunt u een bezoek brengen aan tal van musea en historische gebouwen.

Meer informatie over de schatkamer tussen Rijn en Moezel vindt u op en.romantic-cities.com.
Hier vindt u actuele informatie over de hoogwatersituatie in Rijnland-Palts.

Boekingen:

Rheinland-Pfalz Tourismus GmbH
Löhrstraße 103-105
56068 Koblenz
Tel.: +49 (0)261 915 200
E-Mail: info@romantic-cities.com

B2B en pers

TourComm Germany (namens de Romantic Cities)
Olbrichtstraße 21
69469 Weinheim