Nieuwe marketing- en salesmanager om verdere groei bij Rototilt te versterken

Report this content

Rototilt bereidt zich voor op verdere groei en heeft het afgelopen jaar een nieuwe dochteronderneming in de Benelux opgericht en haar verkooporganisatie uitgebreid met nieuwe dochterondernemingen in Noorwegen en Finland. We kunnen nu aankondigen dat Stefan Bergström de nieuwe Marketing en Sales Manager is bij Rototilt Group AB. Stefan neemt de rol over van Per Väppling die met pensioen gaat.

Stefan heeft een stevige achtergrond als onder meer CEO en sales manager in de maakindustrie en voor bedrijven die actief zijn in een wereldwijde markt. Zijn meest recente functie was CEO van Emballator Metal Group, een bedrijf met een omzet van ongeveer 1 miljard Zweedse Kronen en met een hoog exportaandeel. Stefan neemt nu bij Rototilt Group AB de rol van Marketing en Sales Manager over van Per Väppling, die met pensioen gaat.

"Stefan komt op een goed moment om voort te bouwen op het fundament dat Per Väppling heeft neergezet. De investering in ons nieuwe productplatform Rototilt Control wordt voortgezet met een volledig nieuwe serie draaikantelstukken en een nieuw bedieningssysteem. We zullen onze marktaanwezigheid in zowel nieuwe als bestaande markten versterken, waarbij de ervaring van Stefan goed van pas zal komen", zegt CEO Anders Jonsson.

Voor Stefan Bergström was de combinatie van internationale groei met het feit dat Rototilt een familiebedrijf is, aantrekkelijk.

"Na vele jaren in grote internationale bedrijven en organisaties te hebben gewerkt, voelt het ongelooflijk spannend om deel uit te maken van en bij te dragen aan een familiebedrijf met een lange traditie en een duidelijke visie 'Rototilt op elke graafmachine'. Ik hoop dat mijn ervaring en achtergrond in internationale verkoop en samenwerking met grote klanten nuttig zal zijn voor de verdere groei van Rototilt", zegt Stefan en vervolgt: "Ik kijk ernaar uit om zo snel mogelijk het veld in te gaan en dealers, machinefabrikanten en eindklanten te ontmoeten om zo snel de industrie te leren kennen".

Stefan is al meteen in zijn nieuwe functie aan de slag gegaan.

Stefan Bergström
VP Marketing and Sales
stefan.bergstrom@rototilt.com

Rototilt® transformeert graafmachines in efficiënte gereedschapsdragers. Wij ontwikkelen machinesnelwissels, draaikantelstukken, bedieningssystemen, uitrustingsstukken en technische oplossingen waarmee graafmachines over de hele wereld kunnen werken met een hogere veiligheid, meer efficiëntie en precisie en een beter resultaat. Het hoofdkantoor en de grootste productie-eenheid van Rototilt staan in Vindeln, Zweden, waar ook onze oorsprong ligt. We zijn tegenwoordig echter gevestigd in markten over de hele wereld met onze eigen bedrijven.

Abonneren

Quick facts