Alrijne zorggroep breidt Sectra radiologie-oplossing uit naar Enterprise Imaging

Linköping, Zweden – 10 mei, 2021 – Internationaal medisch IT en cybersecurity bedrijf Sectra (STO: SECT B) heeft een contract gesloten met Alrijne Zorggroep voor haar enterprise imaging oplossing. Het contract is een uitbreiding van de bestaande overeenkomst waarbij de radiologie oplossing wordt uitgebreid naar de cardiologie afdeling. Met Sectra Enterprise Imaging heeft Alrijne de mogelijkheid om alle medische beeldvorming te consolideren in één oplossing. Dit verlaagt de IT-complexiteit en maakt het makkelijker voor afdelingen om efficiënt samen te werken en betere zorg te leveren voor de patiënt.

“We gebruiken Sectra’s oplossing al jaren op de radiologie afdeling. Het is een intuïtieve oplossing met een hoge beschikbaarheid die onze radiologen ondersteunt bij het leveren van efficiënte en kwalitatieve zorg voor de patiënt. Sectra heeft over de jaren heen bewezen een partner te zijn die naar haar klanten luistert en in staat is aan onze hoge eisen te voldoen. Zowel nu als in de toekomst. Dit was dan ook belangrijk voor ons toen we besloten om onze beeldoplossing uit te breiden en een partnership aan te gaan met Sectra voor enterprise imaging,” zegt Richard de Wit, manager I&A bij Alrijne Zorggroep.

Het contract werd in april 2021 getekend en omvat een uitbreiding van het enterprise archive (VNA) en de universele viewer voor de opslag van en toegang tot cardiologiebeelden. Alrijne Zorggroep is al sinds 2007 klant van Sectra.

"Wij zijn blij met de mogelijkheid om Alrijne te ondersteunen bij het stap voor stap realiseren van hun gecentraliseerde beeldmanagementstrategie ter ondersteuning van hun visie om de zorg voor de patiënt continu te verbeteren. Het vertrouwen dat zij ons geven door onze samenwerking uit te breiden, is een erkenning van Sectra's toewijding aan het succes van onze klanten en dat maakt me trots," aldus Peter Osinga, manager Sectra in Nederland.

Sectra’s enterprise imaging oplossing biedt een gemeenschappelijke strategie voor alle behoeften rondom medische beeldvorming en verlaagt de operationele kosten. De schaalbare, modulaire oplossing, met een VNA in de kern, geeft zorgverleners de mogelijkheid om van -ologie naar -ologie te groeien en van enterprise naar enterprise. Sectra’s cardiologie module is momenteel beschikbaar in een select aantal markten. Lees meer over Sectra en waarom Sectra al vele jaren achter elkaar uitgeroepen is tot 'Best in KLAS' voor de hoogste klanttevredenheid.

Over Sectra
Sectra ondersteunt ziekenhuizen over de hele wereld in het efficiënter maken van de zorg. Daarnaast helpt Sectra autoriteiten en krijgsmachten door heel Europa bij het beschermen van de meest gevoelige informatie. Sectra draagt hiermee bij aan een gezondere en veiligere samenleving. De organisatie is opgericht in 1978 en heeft haar hoofdkantoor in Linköping, Zweden. Sectra opereert vanuit direct sales in 19 landen en werkt wereldwijd samen met verschillende partners. Er is in het fiscale jaar 2019/2020 in totaal voor SEK 1,661 miljoen aan oplossingen verkocht. Het Sectra aandeel is genoteerd aan de NASDAQ Stockholm exchange. Bezoek onze website voor meer informatie over Sectra in de Benelux en onze medische oplossingen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Dr. Torbjörn Kronander, CEO en President Sectra AB, 46 (0) 705 23 52 27
Peter Osinga, Managing Director Sectra Benelux, 31 (0) 36 540 1970

Tags:

Abonneren

Quotes

We gebruiken Sectra’s oplossing al jaren op de radiologie afdeling. Het is een intuïtieve oplossing met een hoge beschikbaarheid die onze radiologen ondersteunt bij het leveren van efficiënte en kwalitatieve zorg voor de patiënt. Sectra heeft over de jaren heen bewezen een partner te zijn die naar haar klanten luistert en in staat is aan onze hoge eisen te voldoen. Zowel nu als in de toekomst. Dit was dan ook belangrijk voor ons toen we besloten om onze beeldoplossing uit te breiden en een partnership aan te gaan met Sectra voor enterprise imaging.
Richard de Wit, manager I&A bij Alrijne Zorggroep
Wij zijn blij met de mogelijkheid om Alrijne te ondersteunen bij het stap voor stap realiseren van hun gecentraliseerde beeldmanagementstrategie ter ondersteuning van hun visie om de zorg voor de patiënt continu te verbeteren. Het vertrouwen dat zij ons geven door onze samenwerking uit te breiden, is een erkenning van Sectra's toewijding aan het succes van onze klanten en dat maakt me trots.
Peter Osinga, manager Sectra in Nederland