Deventer ziekenhuis kiest Sectra als beeld IT leverancier

Almere, Nederland en Linköping, Zweden – 17 april, 2019 – Internationaal medisch IT en cybersecurity bedrijf Sectra (STO: SECT B) heeft een 10-jarig contract ondertekend om zijn oplossing voor het verwerken van radiologiebeelden, het Sectra PACS, te installeren op de afdelingen radiologie en nucleaire geneeskunde van het Deventer Ziekenhuis. Deze oplossing zorgt ervoor dat de onderzoeksresultaten van de patiënt worden verbeterd door een efficiëntere workflow, welke wordt bereikt door de performance en uitgebreide tools die het systeem biedt.

"Het was voor ons belangrijk om een toegewijde en ervaren leverancier te selecteren. In Sectra hebben we een partner gevonden die ons in staat stelt aan deze eisen te voldoen, zowel vandaag als in de toekomst. De bewezen track record in hoge systeembeschikbaarheid en het gebruiksgemak van deze oplossing zal ons helpen een hogere productiviteit en verbeterde zorg voor onze patiënten te bereiken," zegt Shira de Bie, Radioloog bij het Deventer Ziekenhuis.

De artsen in het Deventer Ziekenhuis zullen zowel het onderzoek als de verslaglegging rechtstreeks vanuit het Sectra systeem uitvoeren. De oplossing zal nauw worden geïntegreerd met het EPD-systeem, zodat clinici een compleet patiëntoverzicht hebben binnen één omgeving. Alle tools zijn beschikbaar vanaf één werkstation, overal binnen het ziekenhuis, waardoor het niet meer nodig is tussen werkstations te schakelen om toegang te krijgen tot de benodigde tools en informatie.

Het Deventer Ziekenhuis behandelt ongeveer 300.000 patiënten en voert jaarlijks ongeveer 125.000 radiologische onderzoeken uit. Het contract is ondertekend in april 2019.

Het Sectra PACS, zoals gekocht door het Deventer ziekenhuis, is een belangrijk onderdeel van Sectra's enterprise imaging managementoplossing en maakt consolidatie van beeldverwerking mogelijk, terwijl klinische workflow-efficiëntie toeneemt. De enterprise image managementoplossing is modulair en ondersteunt de meest beeld intensieve afdelingen: radiologie, pathologie, cardiologie en orthopedie. Gebouwd op hetzelfde technische platform, kunnen klanten eenvoudig een afdelingsspecifieke oplossing uitbreiden om een complete VNA en enterprise image managementoplossing te creëren. Zonder grote investeringen of het vervangingen van bestaande componenten. Lees meer over Sectra op www.sectra.com/medical/.

Over Sectra
Sectra helpt ziekenhuizen wereldwijd om de efficiëntie van de zorg te verbeteren. Ook helpen zij de autoriteiten en strijdkrachten in Europa om de meest gevoelige informatie van de maatschappij te beschermen. Daarmee draagt Sectra bij tot een gezondere en veiligere samenleving. Het bedrijf werd opgericht in 1978 en heeft zijn hoofdkantoor in Linköping, Zweden, eigen vestigingen in 19 landen en opereert via partners over de hele wereld. De omzet in het boekjaar 2017/2018 bedroeg SEK 1.267 miljoen. Het aandeel Sectra is genoteerd aan de Nasdaq Stockholm-beurs. Ga voor meer informatie naar www.sectra.com.

Neem voor verdere informatie contact op met:
Peter Osinga, Managing Director van Sectra Benelux, 31 (0) 365 40 19 70
Dr. Torbjörn Kronander, CEO en President van Sectra AB, 46 (0) 705 23 52 27

Tags:

Abonneren

Quotes

Het was voor ons belangrijk om een toegewijde en ervaren leverancier te selecteren. In Sectra hebben we een partner gevonden die ons in staat stelt aan deze eisen te voldoen, zowel vandaag als in de toekomst. De bewezen track record in hoge systeembeschikbaarheid en het gebruiksgemak van deze oplossing zal ons helpen een hogere productiviteit en verbeterde zorg voor onze patiënten te bereiken.
Shira de Bie, Radioloog bij het Deventer Ziekenhuis