Partnerschap Sectra en Samsung resulteert in goedkeuring voor beveiligde smartphones voor het niveau Departementaal Vertrouwelijk

Den Haag, 1 november 2016 - Sectra en Samsung hebben een strategisch partnerschap om overheidsinstanties te voorzien van een smartphone-oplossing tegen afluisteren. Het resultaat, Sectra Tiger/R®, is nu goedgekeurd door het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging voor gebruik tot op het niveau Departementaal Vertrouwelijk.

De smartphone-oplossing omvat Sectra‘s versleutelingstechnologie en het Phone Integrity-pakket, dat gebruik maakt van het Samsung KNOX-platform. Het voorkomt afluisteren en zorgt voor een aanzienlijke vermindering van kwetsbaarheden voor kwaadaardige toepassingen en manipulatie. Sectra Tiger/R maakt ook de scheiding van privégegevens en professionele gegevens mogelijk op een en dezelfde smartphone.

“Deze goedkeuring voor Departementaal Vertrouwelijk is een bevestiging dat de Sectra/Samsung-oplossing voldoet aan de hoogste eisen en gebruikersbehoeften op het gebied van beveiliging in een omgeving waarin zich steeds vaker nieuwe, ernstige bedreigingen tegen smartphones voordoen”, zegt Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV.

Sectra Tiger/R is onderdeel van een gezamenlijke infrastructuur met volledig samenwerkende Sectra Tiger oplossingen voor zowel Departementaal Vertrouwelijk als Stg. Geheim. Dit biedt flexibiliteit voor organisaties met personen die verschillende beveiligingsbehoeften hebben.

“Sectra is een pionier in mobiele spraakencryptie, met 20 jaar ervaring in beveiligde mobiele communicatiesystemen,” zegt Menno van den Berg, Vice-directeur van Mobiele toepassingen bij Samsung Electronics Benelux. “Met dit partnerschap en met de huidige formele goedkeuring van het Nationaal Bureau van Verbindingsbeveiliging maken we smartphonetechnologie beschikbaar voor een grote groep gebruikers die deze voorheen om veiligheidsredenen niet konden gebruiken, waardoor we de efficiëntie van organisaties zoals overheidsinstanties verbeteren.”

Sectra Tiger/R zal gepresenteerd worden tijdens het grote IT-beveiligingsevenement in Utrecht, Infosecurity.nl, op 2-3 november.

Bekijk een video over deze oplossing: communications.sectra.com/security-solutions/tigers-r

Over Sectra Tiger/R

Sectra Tiger/R is een beveiligingsoplossing voor mobiele communicatie. Hiermee kunt u uw smartphone gebruiken voor beveiligde spraak- en tekstcommunicatie tot op  het niveau Departementaal Vertrouwelijk. Door zijn krachtige, op beleid gebaseerde Phone Integrity-pakket, dat is geïntegreerd met Samsung KNOX, beschermt het u ook tegen bedreigingen op het smartphoneplatform, zoals hacken en malware.

Sectra Tiger/R verhoogt de mobiliteit en flexibiliteit van overheidsinstanties in een tijdperk waarin het belang van snelle reactie en communicatie zonder risico op afluisteren keer op keer bevestigd wordt door politieke instabiliteit en maatschappelijke ontwikkelingen.

Voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met:
Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV, tel. 070 302 3000
Torbjörn Kronander, directeur en CEO van Sectra AB, tel.: 46 (0) 13 23 52 27

Voor meer informatie en contact met Samsung kunt u contact opnemen met
Samsung persdienst Nederland via pers.nl@samsung.com

Over Sectra

In de zakelijke sector van beveiligde communicatie werkt Sectra vanuit kantoren in Zweden, Nederland en Finland aan de ontwikkeling en het aanbieden van effectieve beveiligingsoplossingen voor Europese overheidsinstanties, ministeries van defensie en andere kritieke functies in de maatschappij. De oplossingen van Sectra zijn goedgekeurd op nationaal niveau en door de EU en NAVO en garanderen veilige communicatie, zelfs wanneer handelingen maximale flexibiliteit en mobiliteit vereisen.

De Sectra-groep is opgericht in 1978 en heeft zijn hoofdkantoor in Linköping, Zweden, met dochterondernemingen in 14 landen. De totale omzet voor het boekjaar 2015/2016 bedroeg 1,073 miljoen Zweedse kronen. Het Sectra-aandeel is genoteerd op de Nasdaq-beurs van Stockholm. Voor meer informatie gaat u naar www.sectra.com.

Over Samsung

Samsung inspireert de wereld en vormt de toekomst door middel van transformerende ideeën en technologieën. Het bedrijf herdefinieert de wereld van TV‘s, smartphones, draagbare apparatuur, tablets, camera‘s, digitale apparaten, printers, medische apparatuur, netwerksystemen en halfgeleider- en LED-oplossingen. Voor het laatste nieuws gaat u naar de Samsung Newsroom op news.samsung.com

Tags:

Abonneren

Quotes

Deze goedkeuring voor Departementaal Vertrouwelijk is een bevestiging dat de Sectra/Samsung-oplossing voldoet aan de hoogste eisen en gebruikersbehoeften op het gebied van beveiliging in een omgeving waarin zich steeds vaker nieuwe, ernstige bedreigingen tegen smartphones voordoen.
Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV