Pionier op het gebied van digitale pathologie verlengt contract met Sectra

Almere, Nederland – 12 augustus, 2021 – Het Universitair Medisch Centrum Utrecht in Nederland heeft een tienjarig verlengingscontract voor digitale pathologie getekend met het internationale medical imaging IT- en cybersecuritybedrijf Sectra (STO: SECT B). In 2016 waren ze een van de eersten ter wereld die weefselcoupes voor primaire diagnostiek digitaal gingen beoordelen en de verlenging betekent een gezamenlijke toezegging om innovatie binnen de digitale pathologie te blijven stimuleren ten gunste van de patiënt.

"UMC Utrecht heeft altijd de ambitie gehad om voorop te lopen in het verbeteren van de patiëntenzorg met digitale pathologie. Het gebruiksgemak van de Sectra-oplossing in combinatie met de leveranciersneutraliteit met betrekking tot scanners, LIS, EPD en AI-toepassingen heeft ons geholpen tastbare positieve resultaten te behalen. We kijken ernaar uit om samen met Sectra te blijven werken aan het verbeteren van de manier waarop technologie het dagelijkse werk voor onze pathologen en hun patiënten verbetert en vergemakkelijkt," aldus prof. Paul van Diest, afdelingshoofd Pathologie van het UMC Utrecht.

Het contract is in juli 2021 ondertekend. Het UMC Utrecht maakt sinds 2016 gebruik van de pathologiemodule van Sectra en sinds 2011 van de radiologiemodule. Pathologen en radiologen hebben gezamenlijk toegang tot radiologie- en pathologiebeelden, waardoor effectievere multidisciplinaire besprekingen mogelijk zijn.

Omdat het UMC Utrecht de pathologie-afdeling al vroeg digitaliseerde, waren zij een van de eersten die de oplossing aansloten op het landelijke telepathologieproject, PIE. Hierdoor konden zij consultaties en revisies digitaal uitvoeren in samenwerking met andere aangesloten pathologie laboratoria in Nederland en tevens deelnemen aan digitale expert panels. Tijdens de pandemie van het afgelopen jaar heeft de oplossing van Sectra de pathologen ook in staat gesteld hun belangrijke werk vanuit huis voort te zetten.

"Om de voordelen van digitale pathologie ten volle te kunnen benutten, zijn leveranciers-neutraliteit, workflowondersteuning, integratieflexibiliteit en de mogelijkheid om op te schalen van groot belang. Sectra heeft bewezen een toekomstbestendige leverancier te zijn met een solide focus op klanttevredenheid," zegt dr. Tri Nguyen patholoog van het UMC Utrecht.

De afdeling pathologie van het UMC Utrecht telt 20 pathologen en 15 arts-assistenten, en behandelt meer dan 40.000 aanvragen per jaar. Zij werken 100% digitaal.

"We zijn erg blij dat we onze relatie met het UMC Utrecht kunnen voortzetten. Ze lopen in veel opzichten voorop in de patiëntenzorg en hun voortdurende vertrouwen in ons en onze oplossingen is een bewijs van onze positie binnen de digitale pathologie," aldus Peter Osinga, Managing Director van Sectra in de Benelux en DACH regio.

Sectra's oplossing voor enterprise imaging biedt een gemeenschappelijke strategie voor alle behoeften omtrent medisch beeldmateriaal. De schaalbare en modulaire oplossing, met een VNA in de kern, stelt zorgaanbieders in staat om van -ologie naar -ologie en van enterprise naar enterprise te groeien. Bezoek de website van Sectra om meer te lezen over Sectra en waarom de digitale pathologie-oplossing van Sectra is uitgeroepen tot 'Best in KLAS'.

Over Sectra
Sectra ondersteunt ziekenhuizen over de hele wereld in het efficiënter maken van de zorg. Daarnaast helpt Sectra autoriteiten en krijgsmachten door heel Europa bij het beschermen van de meest gevoelige informatie. Sectra draagt hiermee bij aan een gezondere en veiligere samenleving. De organisatie is opgericht in 1978 en heeft haar hoofdkantoor in Linköping, Zweden. Sectra opereert vanuit direct sales in 19 landen en werkt wereldwijd samen met verschillende partners. Het Sectra aandeel is genoteerd aan de NASDAQ Stockholm exchange. Ga voor meer informatie naar Sectra’s website.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Dr. Torbjörn Kronander, CEO en President Sectra AB, 46 (0) 705 23 52 27
Peter Osinga, Managing Director Sectra Benelux, 31 (0) 36 540 1970

Tags:

Abonneren

Quotes

UMC Utrecht heeft altijd de ambitie gehad om voorop te lopen in het verbeteren van de patiëntenzorg met digitale pathologie. Het gebruiksgemak van de Sectra-oplossing in combinatie met de leveranciersneutraliteit met betrekking tot scanners, LIS, EPD en AI-toepassingen heeft ons geholpen tastbare positieve resultaten te behalen. We kijken ernaar uit om samen met Sectra te blijven werken aan het verbeteren van de manier waarop technologie het dagelijkse werk voor onze pathologen en hun patiënten verbetert en vergemakkelijkt.
Prof. Paul van Diest, afdelingshoofd Pathologie van het UMC Utrecht
Om de voordelen van digitale pathologie ten volle te kunnen benutten, zijn leveranciers-neutraliteit, workflowondersteuning, integratieflexibiliteit en de mogelijkheid om op te schalen van groot belang. Sectra heeft bewezen een toekomstbestendige leverancier te zijn met een solide focus op klanttevredenheid.
Dr. Tri Nguyen patholoog van het UMC Utrecht
We zijn erg blij dat we onze relatie met het UMC Utrecht kunnen voortzetten. Ze lopen in veel opzichten voorop in de patiëntenzorg en hun voortdurende vertrouwen in ons en onze oplossingen is een bewijs van onze positie binnen de digitale pathologie.
Peter Osinga, Managing Director van Sectra in de Benelux en DACH regio