Rijksoverheid breidt Sectra Tiger contract uit voor afluistervrije cryptotelefoon

Den Haag, 25 januari 2018 – Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft het contract om beveiligd te kunnen communiceren vernieuwd en uitgebreid met Sectra (STO: SECT B). De overeenkomst geldt voor een periode van vier jaar en betreft de Tiger-oplossingen van Sectra voor beveiligde communicatie. Sectra levert de Tiger als een dienst en neemt de volledige verantwoordelijkheid. Met deze dienst kunnen bewindspersonen en regeringsfunctionarissen vertrouwelijke informatie over de staatsveiligheid bespreken zonder het risico te lopen dat ze worden afgeluisterd.

Alle ministeries maken sinds 2007 gebruik van Sectra’s dienst voor beveiligde communicatie met de cryptotelefoon Tiger/S. Deze dienst omvat oplossingen om te communiceren op het rubriceringsniveau Stg. Geheim. De overeenkomst wordt nu verder uitgebreid met de Sectra Tiger/R voor het beveiligd bellen en sms’en op smartphones op rubriceringsniveau Departementaal Vertrouwelijk. Ondanks de twee verschillende type toestellen kunnen gebruikers van Tiger/S en Tiger/R beveiligd met elkaar bellen.

Het hernieuwde vertrouwen van de rijksoverheid is een bevestiging dat wij in staat zijn om aan de eisen te voldoen van onze klanten voor beveiliging, gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid, aldus Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV.

Ministeries maken gebruik van het Sectra Ecosysteem.
Het Sectra Tiger Ecosysteem biedt efficiënte en beveiligde communicatie die de samenwerking bevordert tussen organisaties met specifieke geheimhoudingseisen. Sectra exploiteert en onderhoudt het Ecosysteem, in samenwerking met toeleverancier Fox Crypto. Voor de gebruikersorganisaties betekent dit, dat nieuwe Sectra Tiger toestellen eenvoudig ingezet kunnen worden zonder dat er bij aanvang grote investeringen nodig zijn.

Goedkeuring
De Sectra Tiger/S 7401 is door het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging goedgekeurd voor Stg. Geheim en door de NAVO goedgekeurd voor NATO SECRET. Eerdere versies van de Sectra Tiger/S 7401 zijn ook goedgekeurd door zowel de EU als door afzonderlijke landen. Sectra is de enige mobiele cryptoleverancier met oplossingen die op dit niveau zijn goedgekeurd door zowel de EU als de NAVO.

Neem voor meer informatie contact op met
Jeroen de Muijnck, directeur Sectra Communications BV, tel.: +31 70 302 3002
Torbjörn Kronander, directeur en CEO van Sectra AB, tel.: +46 13 23 52 27

Over Sectra
Sectra ontwikkelt producten en diensten die het delen van gevoelige informatie en communicatie van onze samenleving beschermen. Het aanbod omvat beveiligde spraak- en datacommunicatie met oplossingen die zowel nationaal als door de EU en de NAVO goedgekeurd zijn, alsook veiligheidsanalyses en monitoring van kritieke IT-systemen voor bijvoorbeeld de elektriciteits- en waterdistributie. De activiteiten vinden plaats vanuit kantoren in Zweden, Nederland en Finland.

Sectra helpt ziekenhuizen over de hele wereld om de zorg effectiever te maken en autoriteiten en defensie onderdelen in Europa om gevoelige informatie van onze samenleving te beschermen. Op die manier draagt Sectra bij aan een gezondere en veiligere samenleving. Het bedrijf werd opgericht in 1978 en het hoofdkantoor staat in Linköping. Tegenwoordig heeft Sectra dochterondernemingen in 16 landen en verkoopt het zijn producten via samenwerking met partners over de hele wereld. De omzet bedroeg in het boekjaar 2016/2017 1141 miljoen Zweedse kronen. Sectra (STO: SECT B) heeft een notering aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.sectra.se

Tags:

Abonneren

Quotes

Het hernieuwde vertrouwen van de rijksoverheid is een bevestiging dat wij in staat zijn om aan de eisen te voldoen van onze klanten voor beveiliging, gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid.
Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV