Sectra Tiger/R goedgekeurd voor NATO RESTRICTED

Den Haag, 27 februari 2017 - De NAVO heeft de Nederlandse beveiligde mobiele telefoon Sectra Tiger/R goedgekeurd voor gebruik tot op het niveau Departementaal Vertrouwelijk. Deze oplossing voldoet aan de strenge beveiligingseisen die binnen de NAVO worden opgelegd voor communicatie van gerubriceerde informatie.

Sectra en Samsung hebben een strategisch partnerschap om overheidsinstanties te voorzien van een smartphone-oplossing tegen afluisteren. Sectra Tiger/R is ontwikkeld door Sectra onder begeleiding van het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging (NBV). De oplossing is door het NBV al goedgekeurd voor Departementaal Vertrouwelijk.

“Deze goedkeuring voor Departementaal Vertrouwelijk bevestigt dat de oplossing voldoet aan de hoogste eisen en gebruikersbehoeften op het gebied van beveiliging in een omgeving waarin zich steeds vaker nieuwe, ernstige bedreigingen tegen smartphones voordoen”, zegt Jeroen de Muijnck, directeur van Sectra Communications BV.

Sectra Tiger/R is onderdeel van een gezamenlijke infrastructuur met volledig samenwerkende Sectra Tiger oplossingen voor zowel Departementaal Vertrouwelijk als Stg. Geheim. Dit biedt flexibiliteit voor organisaties met personen die verschillende beveiligingsbehoeften hebben.

“Sectra is een pionier in mobiele spraakencryptie, met 20 jaar ervaring in beveiligde mobiele communicatiesystemen. Met dit partnerschap en met de huidige formele goedkeuring van de NAVO, maken we smartphonetechnologie beschikbaar voor een grote groep gebruikers die deze voorheen om veiligheidsredenen niet konden gebruiken,” zegt Menno van den Berg, Vice-directeur van Mobiele toepassingen bij Samsung Electronics Benelux.

About Sectra Tiger/R
Sectra Tiger/R maakt het mogelijk voor de eindgebruiker om de smartphone voor beveiligde spraak- en tekstcommunicatie te gebruiken tot op  het niveau Departementaal Vertrouwelijk. De hardware-matige encryptie voorkomt afluisteren tussen de smartphones. De smartphone-oplossing omvat Sectra‘s versleutelingstechnologie en het Phone Integrity-pakket, dat gebruik maakt van het Samsung KNOX-platform. Het voorkomt afluisteren en zorgt voor een aanzienlijke vermindering van kwetsbaarheden voor kwaadaardige toepassingen en manipulatie. Sectra Tiger/R maakt ook de scheiding van privégegevens en professionele gegevens mogelijk op een en dezelfde smartphone.

Sectra bij het Mobile World Congress 2017
Sectra Tiger/R zal gepresenteerd worden op de partner stand van Samsung(#3I10, Hall 3) tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, 27 februari – 2 maart.

Lees meer and bekijk een video over hoe overheden hun communicatie kunnen beveiligen door het gebruik van Sectra Tiger/R.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jeroen de Muijnck, Managing Director Sectra Communications BV, tel. +31 70 302 3000

Simo Pykälistö, President van Sectra Communications AB en Executive Vice President van Sectra AB, tel. +46 703 51 53 03

Over Sectra
In de zakelijke sector van beveiligde communicatie werkt Sectra vanuit kantoren in Zweden, Nederland en Finland aan de ontwikkeling en het aanbieden van effectieve beveiligingsoplossingen voor Europese overheidsinstanties, ministeries van defensie en andere kritieke functies in de maatschappij. De oplossingen van Sectra zijn goedgekeurd op nationaal niveau en door de EU en NAVO en garanderen veilige communicatie, zelfs wanneer handelingen maximale flexibiliteit en mobiliteit vereisen.

De Sectra-groep is opgericht in 1978 en heeft zijn hoofdkantoor in Linköping, Zweden, met dochterondernemingen in 14 landen. De totale omzet voor het boekjaar 2015/2016 bedroeg 1,073 miljoen Zweedse kronen. Het Sectra-aandeel is genoteerd op de Nasdaq-beurs van Stockholm. Voor meer informatie gaat u naar www.sectra.com.

Tags:

Abonneren

Quotes

Sectra is een pionier in mobiele spraakencryptie, met 20 jaar ervaring in beveiligde mobiele communicatiesystemen. Met dit partnerschap en met de huidige formele goedkeuring van de NAVO, maken we smartphonetechnologie beschikbaar voor een grote groep gebruikers die deze voorheen om veiligheidsredenen niet konden gebruiken.