Sectra wint het vervangingscontract voor radiologie beeldmanagement in Maastricht UMC+

Linköping, Zweden en Almere, Nederland28 november, 2019 – Internationaal medisch IT en cybersecurity bedrijf Sectra (STO: SECT B) heeft een vijfjarig contract getekend voor haar Radiologie Beeldmanagement oplossing met het Maastricht Universitair Medisch Centrum (MUMC). De uitgebreide toolset van de oplossing helpt bij het stroomlijnen van de radiologie workflow. Dit zorgt voor meer efficiëntie tijdens het diagnosticeren en betere patiëntenzorg.

De Sectra oplossing geeft de radiologen van het MUMC toegang tot alle radiologiebeelden, tools en informatie vanuit één workstation, overal in het ziekenhuis. Radiologen zijn hierdoor in staat om zowel studies te beoordelen als actiegerichte rapporten te creëren, allemaal vanuit één applicatie.

“Maastricht Universitair Medisch Centrum is een koploper op het gebied van medische beeldvorming in Europa en we zijn vereerd met het in ons gestelde vertrouwen,” zegt Dr. Torbjörn Kronander, President en CEO van Sectra. “Met een gedeelde visie op de multidisciplinaire aanpak voor beeldvorming, kijken we ernaar uit om samen te werken aan betere en effectievere zorg.”

Het MUMC is een samenwerkingsverband van het academisch ziekenhuis Maastricht en de Faculty of Health, Medicine & Life Sciences van de Universiteit Maastricht. Het contract is getekend in oktober 2019 en de oplossing zal naar verwachting ongeveer 210.000 onderzoeken per jaar faciliteren.

Sectra’s radiologie beeldmanagement oplossing, zoals gekocht door het MUMC, is onderdeel van Sectra’s enterprise imaging aanbod. De oplossing levert een gemeenschappelijke strategie voor alle behoeften rondom medisch beeldmateriaal, verbetert de patiëntenzorg en verlaagt de operationele kosten. De schaalbare, modulaire oplossing ondersteunt de meest beeldintensieve afdelingen—radiologie, mammografie, pathologie, cardiologie en orthopedie. Omdat ze op hetzelfde technische platform zijn gebouwd, kunnen klanten eenvoudig één afdelingsoplossing uitbreiden naar een complete enterprise oplossing. Lees meer over Sectra enterprise imaging  en waarom Sectra PACS al 6 jaar op rij “Best in KLAS” is op https://medical.sectra.com/.

Ervaar Sectra’s oplossing op de RSNA
Graag nodigen we u uit om Sectra te bezoeken op stand #6113 op de RSNA 2019, waar ons complete aanbod voor enterprise imaging te zien zal zijn, inclusief Sectra VNA en onze Best-in-KLAS PACS voor radiologie, pathologie en cardiologie. Ontdek hoe de laatste innovaties radiologen efficiënter maken en in staat stellen méér te bereiken. Klik hier voor alle hoogtepunten omtrent de RSNA en het boeken van een demo: http://medical.sectra.com/rsna.

Over Sectra
Sectra ondersteunt ziekenhuizen over de hele wereld in het efficiënter maken van de zorg. Daarnaast helpt Sectra autoriteiten en krijgsmachten door heel Europa bij het beschermen van de meest gevoelige informatie. Sectra draagt hiermee bij aan een gezondere en veiligere samenleving. De organisatie is opgericht in 1978 en heeft haar hoofdkantoor in Linköping, Zweden. Sectra opereert vanuit direct sales in 19 landen en werkt wereldwijd samen met verschillende partners. Er is in het fiscale jaar 2018/2019 in totaal voor SEK 1,413 miljoen (omgerekend 131 miljoen Euro) aan oplossingen verkocht. Het Sectra aandeel is genoteerd aan de NASDAQ Stockholm exchange. Ga voor meer informatie naar https://sectra.com/.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Dr. Torbjörn Kronander, CEO en President Sectra AB, 46 (0) 705 23 52 27
Peter Osinga, Managing Director Sectra Benelux, 31 (0) 36 540 1970