Baden-Württemberg – Waar actie en ontspanning hand in hand gaan

Pure actie in het Hochschwarzwald

In februari 2017 staat het Hochschwarzwald geheel in het teken van de ski- en snowboardsport. Van 03.-05.02.2017 bewijzen internationale skiatleten van de AUDI FIS Ski Cross World Cup hun talenten op het parcours op de Feldberg. Spectaculaire sprongen en stunts in steile bochten en op schansen mogen ook bezoekers aan de Snowboard Cross World Cup verwachten, die een week later op de Feldberg plaatsvindt (10.-12.02.2017). Na de succesvolle première in 2016 laten ook dit jaar weer vier starters zich gelijktijdig over het parcours naar beneden storten.

Kerstsprookje in Baden-Baden

Nog tot en met 30 december 2016 lokt de Baden-Badener "Christkindelsmarkt" dagelijks van 11.00 – 21.00 uur gasten van over de hele wereld naar het feestelijk versierde Baden-Baden. De meer dan 100 gedecoreerde stands bieden culinaire lekkernijen en kunstnijverheid. Bovendien nodigen de talrijke winkels in de zuilengalerijen van het Kurhaus en in het historische centrum uit tot exclusieve kerstinkopen. Voor vermaak voor groot en klein zorgen het aantrekkelijke liveprogramma op de Himmelsbühne en de "levende kerstkribbe" en de Märchenstraße, die een kerstverhaal vertelt. Met een bezoek aan een van de twee thermen in Baden-Baden kan een dag op de "Christkindelsmarkt" ontspannen worden beëindigd.

Winterplezier voor het hele gezin in het noordelijke Zwarte Woud

Het noordelijke Zwarte Woud lokt bezoekers deze winter met outdooractiviteiten. Op de 13 kilometer lange winterwandelroute in Bad Teinach-Zavelstein kunnen wandelaars hun blikken over het besneeuwde landschap van het Zwarte Woud laten glijden. De hoogte in gaat het ook op het 40 meter hoge Boomtoppenpad op de Sommerberg in Bad Wildbad. Hier kunnen gasten niet alleen genieten van het uitzicht over het natuurpark Zwarte Woud, maar ook met het hele gezin een perfect rodelavontuur beleven. Met de slee wordt de lift bergop genomen, waar tot in de avonduren gerodeld kan worden.

Kerstromantiek op kasteel en burcht

Tijdens de weekeinden van de advent kunnen bezoekers aan de kerstmarkten in de staatskastelen en -kloosters weer met een glühwein tegen de dikke muur van het UNESCO-erfgoed klooster Maulbronn (03.-04.12.2016) leunen en genieten van concerten bij kaarslicht. In Schlosshof Weikersheim in Hohenlohe (09.-11.12.2016) wanen bezoekers zich tijdens lezingen in de ridderzaal in een waar sprookje en in het Ehrenhof van het Schwetzinger Schloss nodigen de Franse, Hongaarse en Italiaanse partnersteden de gasten uit om te proeven van hun typische streekgerechten (2e, 3e en 4e weekeinde van de advent).

Please get in touch with us directly:

TourComm Germany GmbH & Co. KG
Olbrichtstraße 21, Germany