Fietsen in Baden-Württemberg – op weg richting bestemming

Van burcht tot burcht, van slot tot slot langs de Burgenstraße

Met de talrijke burchten en sloten langs de route verleid de Burgenstraße tal van fietsers van overal op een spannende route van rond de 1.000 kilometers door de eeuwen. Een highlight direct aan het begin van de route zijn de prachtige residenties van de Kurpfalz. In het Barokslot Mannheim, het paleis en de paleistuinen Schwetzingen en de romantische ruïne van slot Heidelberg vind men de historische oorsprong van deze regio. Langs de Neckar fietst u op goede fietspaden en geasfalteerde wegen tot aan de burcht Dilsberg.

200 jaar fiets in BaWü – de beste fietsvakanties in Baden-Württemberg

De idyllische Nagoldradweg in het noordelijke Zwarte Woud verloopt op een lengte van 93,2 km langs de gelijknamige rivier. Het fietspad heeft weinig stijgingen en is daardoor geschikt voor families en plezierfietsers. Onderweg nodigen tal van plekjes en charmante plaatsen uit om een pauze te maken. Langs de route wachten historische bezienswaardigheden zoals het Altensteiger Schloss, de burchtruïne Hohennagold, het Wildberger klooster Maria Reuthin, de vakwerkstad Calw of het klooster in Hirsau. Bed & Bike accommodaties nodigen uit tot een belevingsvolle vakantie.

Neer van de zadel, op naar het eiland Mainau

De Bodenmeerregio is een paradijs voor fietsers en het hele jaar komen er talloze mensen op af. Onderweg wachten adembenemende uitzichten op de verre watervlakte en de Alpen. Zeker een bezoek waard is het eiland Mainau vanwegen het typische klimaat, de schoonheid en de diverse weelde van bloemen. Aan de ingang van het eiland zijn parkeerplaatsen voor uw fiets, kluizen enz. Het ticket kost 25,70€ en is 24 uur vanaf verkrijgen geldig.

In Mannheim uitgevonden – de fiets beweegt de wereld

Mannheim viert in 2017 het jubileum van de fiets: 200 jaar geleden heeft Vrijheer von Drais de fiets uitgevonden. Maak deel ervan uit: Naast de grote tentoonstelling „2 wielen – 200 jaren“, nog tot juni te zien in het TECHNOSEUM, worden er tal van evenementen georganiseerd. Ontdek op tal van bovenregionale fietswegen de omgeving of neem in de stad deel aan een fiets-rondleiding – met eigen fiets of een huurfiets. Spring op de fiets en volg de voetsporen van de ontdekker.

Please get in touch with us directly:

TourComm Germany GmbH & Co. KG
Olbrichtstraße 21, Germany