Ga op winterreis door Baden-Württemberg!

Wild romantische sfeer in het Hochschwarzwald

Een sprookjesachtige ambiance in een dorp van kleine houten hokken, omlijst van een indrukwekkend meer van vele honderden lichtjes – de kerstmarkt in de Ravennaschlucht fascineert op alle advent weekenden (behalve 24 december). Meer dan 40 kramen met kunstnijverheid en livemuziek, met regionaal eten en drinken nodigen uit. Het Landgoed Sternen, omgeven van steile hellingen, net als het 40 meter hoge, illumineerde spoorwegviaduct van de Höllentalbahn maken een dag op de kerstmarkt compleet. Nieuw dit jaar: een 10 x 30 meter grote schaatsbaan „Eistraum Ravennaschlucht“.

Kerstsfeer in burchten en kloosters

Feestelijk en altijd bijzonder: de kerstmarkten in historische sfeer in de bekende burchten en kloosters in Baden-Württemberg. Iedere kerstmarkt en zijn ligging zijn uniek, overall kunt u een eigen sfeer beleven – en iedere markt presenteert zijn eigen specialiteiten. Net zo mooi en zeker een bezoek waard zijn de stille momenten in de tijd voor kerstmis. Een wandeling over een markt met de schitterende kraampjes kunt u perfect combineren met een bezoek van een oud klooster of een prachtige burcht. Bijzonder mooi: de keurvorstelijke kerstmarkt in Schwetzingen met de kunstnijverheidsmarkt in Schloss Ehrenhof.

Koninklijke kerstmarkt op de Burg Hohenzollern

Door de imposante ligging en de pittoreske omgeving van de citadel word de koninklijke kerstmarkt op Burg Hohenzollern in een unieke sfeer gepresenteerd (1-3 december en 8-10 december). Op het burchtplein en in de burchttuin alsook in enkele ruimtes binnen de burcht worden hoogwaardige accessoires, wintermode, speelgoed, geschenke en culinaire specialiteiten aangeboden. Voor het vermaak van de bezoekers zorgen muziek groepen en artiesten en sinterklaas. Entree inclusieve parkeer- en park en ride bus: 10 euro, met korting 8 euro, kinderen onder de 16 jaar gratis.

Winter, bos en wellness in het Noordelijke Zwarte Woud

Het winterse landschap in het Noordelijke Zwarte Woud nodigt hard en ziel uit voor bijzondere belevenissen. In direct omgeving van het boomkroonpad Zwarte Woud en het wandelgebied Wildsee kunnen bezoekers een dag ontspannen van de alledaagse sleur. Met eenmalige architectuur bied de Wohlfühltherme Palais Thermal (thermaal bad) een rustpunt tussen luxe en wellness. De kleine baden, oases van rust en een sauna met panorama uitzicht in het Zwarte Woud zijn bijzonder. Het aantal bezoekers is beperkt en garandeert een ontspannen belevenis.

For further information please get in touch with us directly:

TourComm Germany GmbH & Co. KG
Olbrichtstraße 21, Germany