Hemels genieten in Baden-Württemberg

Culinaire highlights in het zonnige Zuidwesten van Duitsland

„Van plank en tafel“

„Van plank en tafel. Eten en drinken in de paleizen, kloosters en burchten“ („Von Tisch und Tafel. Essen und Trinken in den Schlössern, Klöstern und Burgen“) is dit jaar het motto van de gezamenlijk georganiseerde paleizen en tuinen in Baden-Württemberg. Er staat best veel te ontdekken in de historische monumenten van het land: een groot evenementenprogramma, feesten en markten, bijzondere rondleidingen en veel programma’s voor families. De evenementen worden het hele jaar door georganiseerd in 14 monumenten in het hele land. Een echte aanrader zijn de belevenisdagen in de paleizen en kastelen in juni en de belevenis dag in het klosster in oktober. www.tisch-tafel-2018.de

Culinair genieten op het eiland Mainau in het Bodenmeer

Natuur genieten, ontspannen, zich op zijn gemak voelen – het eiland Mainau in het Bodenmeer is het hele jaar door een natuurbelevenis. Tijdens een rondgang door de hortus botanicus komt u dit jaar op verschillende plaatsen in het park en de tuinen de diversiteit van de Afrikaanse natuur en de cultuur tegen. Het huidige motto „Baobab en Bonobo – Faszination Afrika“ komt ook in de restaurants van het eiland terug. Van april tot oktober worden er extra Afrikaanse specialiteiten als Tajine, Chakalala-salade of falafel aangeboden. Naast de Afrikaanse keuken heeft de veelzijdige keuken op het eiland nog meer te bieden. Het restaurant Comturey bijvoorbeeld nodigen uit tot een jonge Bodenmeerkeuken. Geraffineerd, uit de regio, met ingrediënten uit biologische telt en fairtrade kunt u á-la-carte genieten. www.mainau.de

Baden-Baden: the good-good life!

De bad- en cultuurstad Baden-Baden heeft naast een exclusief aanbod aan badplaatsen en cultuur ook veel highlights voor gourmets en fijnproevers. Van primeerde sterrenrestaurants tot kleine gezellige gasthuizen, van internationale heerlijkheden tot fijne badische keuken: in Baden-Baden is elk wat wils. Tevens is de stad ook een Mekka voor wijnliefhebbers. In andere regio’s „het buitengebied” genoemd, heeft hier de naam „Rebland“ gekregen: een zonverwend wijnland. Het Rebland is een van de meest bekende Riesling-wijnbouwregio´s in Duitsland. Talrijke wijnboeren nodigen uit tot rondleidingen en wijnproeverijen, zomers beleven de gasten evenementen in de openlucht. www.baden-baden.de

Onderweg in het hemelrijk van het BAROK

Prachtige kastelen en gebeente in kostbare kleren: de tijd van het Barok is vanuit de tegenwoordige tijd best bizar maar wel fascinerend. Langs de Oberschwäbische Barockstraße tussen Ulm en St. Gallen (Zwitserland) kunnen uw klanten in de barokke kerken na orgelmuziek luisteren, in de kloostertuinen ontspannen en het verhaal van de versierde gebeente verkennen. Een bijzonder highlight is de zogenaamde „Blutritt“ in Weingarten, de grootste processie van het paardrijden in Europa (11 mei 2018). Overall in de regio nodigen restaurants en gasthuizen uit, om echte barokke menu’s en bier uit de regio te proeven. Houdt u liever van simpel en eenvoudig adviseren wij een bezoek in een Zwabische bakkerij waar u typische broodjes als Seelen en Schmalzgebäck kunt kopen. www.himmelreich-des-barock.de

Media Services:

TourComm Germany GmbH & Co. KG