Van wandelen tot wellness – gouden herfst in Baden-Württemberg

Traufgänge: herfst genieten in de premiumwandelregio

De Traufgänge (inhoudelijk: waaghals) Albstadt bieden het hele jaar wandelplezier op gecertificeerde premiumwandelwegen. Met name in de herfst is het een prachtig gezicht de Zwabische Alb met de vele gekleurde loofbomen te zien. Ook culinair kunt u tijdens de herfst veel beleven: de gecertificeerde Traufgänge gastgever, een coöperatie van accommodaties en restaurants nodigen uit tot de huis-,tuin-, en keuken- weken. Van 22 tot 29 oktober word er gekookt met regionaal wild, pompoen, paddenstoelen en andere regionale lekkernijen. Romantisch overnachten kunt u in een houten vaten op Sonnencampings.

Baden-Baden: Elegante badstad in het Zwarte Woud

In Baden-Baden beleeft u de gouden herfst op de beste manier tijdens een bezoek aan de twee thermaal baden met ontspannend thermaal water. De moderne Caracalla Therme biedt prachtig waterplezier op meer dan 4.000 m². Het historische Friedrichsbad combineert romeinse badcultuur met Ierse bad traditie sinds 140 jaren. Het kleurrijke en prachtige park Lichtentaler Allee is de ideale coulisse voor een romantische wandeling. Bezoek het toneelhuis, het grootste van Duitsland, of breng een bezoek aan een van de talrijke musea in de stad Baden-Baden – noem het maar op, er is veel te beleven.

Baiersbronn: wellness beneden de sterren in de wandelhemel

Naast acht culinaire sterren schitteren in Baiersbronn ook de wellness sterren: zeven met een wellness-ster gecertificeerde huizen alsmede talrijke accommodaties verwennen hun gasten met een eigen wellness afdeling midden in het landschap van het Zwarte Woud. Een romantisch bad in een oude dennenboom uit het Zwarte Woud of in een middeleeuwse tobbe, een sauna in een blokhuis of een boomhuis, aftreksel met regionale kruiden of verschillende aroma’s – er is voor ieder wat wils in Baiersbronn.

Bad Mergentheim: romantisch ontspannen in het Taubertal

De mooiste uitzichten over het Taubertal hebben gasten van de Solymar Therme in de herfst vanuit de panoramasauna. De weldadige werking van het water in het vitaal- en zoute water bad laat u de alledaagse sleur snel vergeten. Het bad omvat een meditatie bad, een calcium bad onder een sterrenhemel, een mineraal bad en een lithium- en magnesium bad. Het buitengewone sauna landschap met vijf verschillende sauna’s – gecertificeerd met 5 sterren volgens de Deutsche Sauna-Bund – maakt uw bezoek perfect. Highlight in de Solymar Therme zijn tal van evenementen, zoals de „nacht van de lichten“.

Please get in touch with us directly:

TourComm Germany GmbH & Co. KG
Olbrichtstraße 21, Germany