GreenCoat Pural voorgelakt plaatstaal is nu verkrijgbaar met de duurzame BT coating

SSAB lanceert na jarenlang onderzoek en testen haar GreenCoat Pural coating nu in een verbeterde en gepatenteerde Bio-based Technology (BT) variant. Daarin zijn fossiele oplosmiddelen voor een belangrijk deel vervangen door plantaardige Zweedse koolzaadolie. Het nieuwe product komt als GreenCoat Pural BT op de markt en maakt deel uit van de GreenCoat® premium staal productfamilie – momenteel het meest ecologische programma voorgelakt plaatstaal voor toepassingen in de bouwindustrie.

Bijna 30 jaar is GreenCoat Pural nu al de maatstaf voor dak-toepassingen met de best mogelijke duurzaamheid bestand tegen de meest extreme weersomstandigheden ter wereld. Eindgebruikers zijn daarmee verzekerd van een duurzaam dak dat gedurende de gehele levensduur technisch en esthetisch in topconditie blijft en bovendien onderhoudsvriendelijk is. GreenCoat Pural BT heeft hierdoor een zeer gunstige effectieve kostprijs. Uitmuntende technische eigenschappen, resp. Ruv4 (UV) en RC5 (corrosie) classificering, evenals weerstand tegen mechanische slijtage, garanderen maximale bruikbaarheid tijdens de gehele levenscyclus.

Trends in modern en duurzaam bouwen

Actuele statistieken uit de bouw bevestigen de groeiende vraag naar toepassing van duurzame materialen. GreenCoat Pural BT speelt volledig in op deze trend. Het biedt alle betrokkenen in de bouwketen nu een hoge mate van duurzaamheid gecombineerd met verbeterde prestaties die ongeëvenaard en uniek zijn op de markt.

"Met GreenCoat® voorgelakt plaatstaal levert SSAB de duurzaamste producten met de best mogelijke technische eigenschappen voor de bouwsector. GreenCoat® staal heeft de laagste thermische uitzetting van alle metalen en waarborgt zo een jarenlang fraai en strak uiterlijk," zegt Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe binnen de SSAB Group.

Diepgaande productontwikkeling met partners

GreenCoat Pural BT is het resultaat van diepgaande samenwerking in de productontwikkeling inclusief feedback van klanten, analyse van testresultaten en expertise van onze partners. Dat heeft geleid tot een verbeterd premium product dat wezenlijk bijdraagt aan de realisatie van ecologisch en duurzamer wonen.

"Wij hebben GreenCoat Pural met succes 20 jaar toegepast. Nu zetten we echter de volgende stap in de ontwikkeling van een duurzamere leefomgeving in de opbouw van het dak. Het was de moeite absoluut waard om deel te nemen in het ontwikkelingsproces van deze unieke, nieuwe generatie producten voor dak toepassingen," vertelt Juha Weckman, directeur van Weckman Steel Oy, Finland.

Andere partners zijn: Ruukki Construction, JanLa Oy, Jaakko-Tuote Oy en Piristeel Oy, Finland.

GreenCoat Pural BT is verkrijgbaar in standaard zijdeglans en matte uitvoering, in een uitgebreid scala aan kleuren geïnspireerd door de Scandinavische natuur.

Tekst foto:

-          Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe bij SSAB Group

-          GreenCoat Pural BT is onderhoudsvriendelijk, voordelig en garandeert daarnaast dat een dak er fraai uit blijft zien gedurende de gehele levenscyclus. © Weckman Steel Oy/Kotimestarit Oy

-          GreenCoat Pural BT biedt de hoogste graad van duurzaamheid voor dak toepassingen zoals bijvoorbeeld dakpanprofielplaten. © Ruukki Construction Oy

Voor meer informatie neemt u contact op met:
Lutz Felder, Marketing, SSAB, telefoon: +49 151 16750234, lutz.felder@ssab.com

SSAB is een staalbedrijf met vestigingen in Scandinavië en Amerika. SSAB biedt producten en diensten die in nauwe samenwerking met klanten worden ontwikkeld om een sterkere, lichtere en duurzamere wereld te creëren. SSAB heeft medewerkers in meer dan 50 landen. SSAB heeft productiefaciliteiten in Zweden, Finland en de Verenigde Staten. SSAB staat genoteerd op de Nasdaq OMX Nordic Exchange in Stockholm en heeft een secundaire notering op de Nasdaq OMX in Helsinki. www.ssab.com

FacebookInstagramLinkedInTwitter and YouTube

Tags: