SSAB versterkt logistieke structuur in Benelux

Het gebruik van geavanceerd hoogsterkte staal en slijtvaste platen neemt in de Benelux ieder jaar toe. SSAB heeft een unieke organisatie opgebouwd die nu het breedste productprogramma van geavanceerd hoogsterkte staal en slijtvaste platen uit lokale voorraden verzorgt, met een levertijd van slecht 24-48 uur.

SSAB is een wereldwijde marktleider op het gebied van geavanceerd hoogsterkte staal en slijtvaste platen en is al meer dan 25 jaar aanwezig in de Benelux. Alle producten zijn van topkwaliteit staal uit Zweden met de nauwkeurigste materiaaltoleranties en dezelfde productkwaliteit bij iedere bestelling. Door de strategische ligging van de magazijnen, in Antwerpen en Maastricht, kan de gehele regio snel en betrouwbaar worden bediend met een grote reeks aan geavanceerd hoogsterkte staal en slijtvaste platen van SSAB, zoals Domex, Hardox, Weldox, Docol en lasergelaste platen.

“Een van de redenen van ons succes is een goede voorraaddistributie met betrekking tot de mix van staalkwaliteiten, diktes en afmetingen bij de hand en constante voorraadniveaus die ervoor zorgen dat producten kunnen worden verstuurd en geleverd binnen slechts 24-48 uur,” zegt Emiel Stienezen, Area Sales Manager Benelux bij SSAB Swedish Steel BV.

Om constant de leveringen in de Benelux te verbeteren, heeft SSAB ingespeeld op nieuwe trends in de industrie en processen en leveringsdiensten gestroomlijnd die verder gaan dan staal zoals allesomvattende ondersteuning voor voorraad en logistiek.

“Met de jaren heeft SSAB een groot netwerk opgebouwd van aanbieders van logistiek in de Benelux die zorgen voor snelle, tijdige leveringen van onze producten. Afhankelijk van uw bestelling en behoeften, vinden we de optimale logistiekoplossing voor u,” legt Stienezen uit.

Een toegewijd voorraadcoördinatieteam staat ook klaar om alle SSAB voorraadvoorspellingen en aanvullingskwestie in de Benelux te coördineren.

“We bieden onze klanten iets dat net zoveel waard is als onze producten, uitstekende technische ondersteuning en productontwikkelingsondersteuning vanaf het begin van de ontwikkeling van een toepassing,” zegt Stienezen.

Geavanceerd hoogsterkte staal en slijtvaste platen van SSAB worden in alle industrieën over de hele wereld gebruikt, waar het afnemen van gewicht, het verbeteren van sterkte en het doen toenemen van levensduur sleutels tot succes zijn.

Het hoofdkantoor van SSAB Benelux ligt in Beuningen, Nederland. Naast de voorraadlocaties in Antwerpen en Maastricht heeft SSAB een staalservicecentrum voor Prelaq coatinggekleurd staal in Beuningen.

Tekst foto:

1)     SSAB biedt de grootste productserie van geavanceerd hoogsterktestaal en slijtplaten met een levering binnen slechts 24-48 uur voor de markt in de Benelux.

2)     Emiel Stienezen, Area Sales Manager Benelux bij SSAB Swedish Steel BV.

Cindy van Dreumel, SSAB Swedish Steel BV
T 31 (24) 67 90 564; cindy.van.dreumel@ssab.com

SSAB is een wereldleider op het gebied van waardetoevoegend hoogsterkte staal. SSAB biedt producten die in nauwe samenwerking met zijn klanten worden ontwikkeld om een sterkere, lichtere en duurzamere wereld te creëren. SSAB heeft werknemers in meer dan 45 landen en beheert productievestigingen in Zweden en de VS. SSAB staat genoteerd aan de beurs van Stockholm (NASDAQ OMX Nordic Exchange). www.ssab.com.

Tags:

Abonneren