Teknos breidt houtcoatingoplossingen uit door overname van Feyco Treffert

Teknos is tot een overeenkomst gekomen met Looser Holding AG, een industriële holding die onlangs is overgenomen door Arbonia AG, over de overname van haar internationale houtcoatingdivisie, Feyco Treffert, die actief is in Zwitserland, Duitsland, Maleisië, China, de VS en Liechtenstein. De overeenkomst voor de overname is ondertekend op 10 april 2017 en zal naar verwachting eind april 2017 ingaan.

De overname heeft betrekking op de bedrijven Feyco AG in St. Margrethen, Zwitserland, en Treffert Coatings GmbH in Alzenau, Duitsland, evenals hun dochterondernemingen in China, Maleisië en de VS. Verder neemt Teknos ook Schekolin AG over, met de bijbehorende productiefaciliteit in Bendern, Liechtenstein.

“De groeistrategie van Teknos krijgt hiermee een grote impuls. De overname versterkt de positie van Teknos in de internationale houtsector. Daarnaast opent dit de deur naar nieuwe markten in Zwitserland, China, Maleisië en de VS en ontstaan er nieuwe zakelijke mogelijkheden in de hout- en bouwindustrie”, aldus Kim Smith, senior vicepresident, Industrial Wood, Teknos Group.

De Feyco Treffert-groep heeft ruim 100 jaar ervaring in de productie van houtcoatings. Het Zwitserse Feyco en het Duitse Treffert staan bekend om hun professionele producten en oplossingen op maat. Feyco Treffert heeft productielocaties in Duitsland (Alzenau), Maleisië (Johor Bahru), China (Shanghai), de VS (Charlotte) en Liechtenstein (Bendern). Verder heeft het bedrijf een kennis- en trainingscentrum Zwitserland. De nettoverkoop in 2016 was CHF 77 miljoen, ongeveer EUR 72 miljoen, en er zijn in totaal ongeveer 280 medewerkers in dienst. Feyco Treffert produceert elk jaar 25.000 ton aan coatings.

“Teknos wil de grootste leverancier van technisch geavanceerde coatingoplossingen worden die dicht bij de klant staat. Door de overname van Feyco Treffert kunnen we ons serviceconcept en onze productiecapaciteit verder uitbreiden. Ook kunnen we onze wereldwijde klanten in de VS, Azië en Europa nog beter van dienst zijn”, vertelt Paula Salastie, CEO van Teknos Group.

De partijen hebben afgesproken niets te zeggen over de waarde van de transactie.

Meer informatie:

Teknos Group Oy

Paula Salastie

paula.salastie@teknos.fi

Kim Smith

Senior vicepresident, segment Industrial Wood

Tel. +45 40891519

kim.smith@teknos.dk

Group Communications Manager

Tel. +358 50 429 4180

minna.koistinen@teknos.fi

Het persbericht en de afbeeldingen zijn te downloaden via:

Teknos Group:

Looser Holding AG:

Teknos is een van de grootste Europese leveranciers van industriële coatings met een sterke positie in coatings voor de particuliere verkoop en gevelcoatings. Het bedrijf heeft productielocaties in acht landen: Finland, Zweden, Denemarken, Duitsland, Polen, Rusland, China en Nederland. Bovendien heeft Teknos bedrijven in 18 landen en exporteert het via een stevig dealernetwerk producten naar meer dan 20 landen. Teknos is opgericht in 1948 en is een van de grootste familiebedrijven van Finland. Het had over 2016 een netto-omzet van 307 miljoen euro en heeft 1.300 werknemers. Ga voor meer informatie naar www.teknos.com.

Abonneren