Tele Radio afstandsbesturing voor haven- en vrachttoepassingen op TOC Europe

Report this content

Tele Radio zal een verscheidenheid aan radiografische afstandsbedieningsoplossingen voor haven- en vrachttoepassingen tonen op TOC Europe, dat plaatsvindt van 11-13 juni in het Ahoy Centre in Rotterdam. Tele Radio is te vinden op stand I74.

Tele Radio, onderdeel van de Zweedse Allgon Group, richt zich tot bezoekers die de nieuwste haventechnologie willen ontdekken en contact willen leggen en netwerken met meer dan 4.000 leiders en experts uit de havenindustrie. Het middelpunt van een 15 m2grote stand wordt gevormd door het assortiment van TEQ Line heupzenders.

De Tele Radio TEQ Line heupzenders is verkrijgbaar in twee versies - Basic of Custom - en is populair bij werknemers in de mobiele voertuigsector, waaronder bergingsvoertuigen, betonpomptrucks, boor-, graaf- en grondverzetmachines, oogstmachines en vrachtwagenkranen. De Basic line is uitgerust met standaardcomponenten en specificaties om een groot deel van de markt te bedienen, tegen een aantrekkelijke prijs. De Custom Line kan qua hardware en software uitgebreid en aangepast worden om volledig te voldoen aan speciale eisen van de klant.

Heupzenders zijn veelzijdige hulpmiddelen die geschikt zijn voor elke industrie waar handsfree bediening en mobiliteit essentieel zijn voor productiviteit en veiligheid. De Tele Radio TEQ Line is speciaal ontwikkeld voor de veeleisende mobiele en industriële hydraulieksector. Ze zijn geschikt voor de meest complexe besturingsoplossingen. De Tele Radio heupzenders worden veel gebruikt op kraantoepassingen en bouwmachines.

Bedieningen op maat

KeesJan van der Elst, managing director bij Tele Radio Benelux, zegt: "In de haven- en ladingbevoorradingsindustrie zijn kranen, hijsen en heffen een belangrijke sector. We verwachten veel belangstelling van potentiële klanten die op zoek zijn naar draadloze oplossingen op maat voor torenkranen, mobiele kranen, EOT-kranen en diverse andere kraantoepassingen.

"Bovendien strekt ons aanbod zich niet alleen uit tot kranen en lieren, maar zijn onze afstandsbedieningen zo ontworpen dat ze geschikt zijn voor een breed scala aan industriële toepassingen die hoge veiligheidseisen stellen.''

De radiografische afstandsbedieningen van Tele Radio worden in veel industrieën gebruikt, vooral daar waar ergonomie, betrouwbaarheid en veiligheid kritieke factoren zijn. De producten dragen bij aan een comfortabelere en veiligere werkplek. Veel producten zijn onafhankelijk gecertificeerd met een SIL3, PLd en PLe veiligheidsniveau op de stopfunctie. Robuuste en betrouwbare systemen beschikken over geavanceerde software voor eenvoudige installatie, een hoge mate van flexibiliteit en instelbare bedrijfsparameters.

Van der Elst voegt toe: "De business in haven- en goederenstroomtoepassingen floreert. Bij Tele Radio ervaren we een toenemende vraag naar onze draadloze oplossingen die specifiek op deze industrie zijn afgestemd. Onze innovatieve heupzenders en handzenders zijn uitermate geschikt voor het besturen van haven- en vrachtactiviteiten en bieden efficiëntie, veiligheid en betrouwbaarheid."

Tele Radio B.V. | Jadestraat 9,  2665NS, Bleiswijk, Nederland | www.tele-radio.nl

Media contact | Shietel Bhaggan | +31704194120 | marketing@tele-radio.com

Tele Radio levert universele, draadloze afstandsbesturingen en maatwerkoplossingen voor industriële aandrijvingen en besturingen. Onze producten dragen bij aan een comfortabelere en veiligere werkplek. Enkele van onze systemen zijn voorzien van het officieel, extern gecertificeerde SIL3, PLd en PLe veiligheidsniveau. Robuuste en betrouwbare systemen met geavanceerde software voor eenvoudige installatie, een hoge mate van flexibiliteit en instelbare gebruiksparameters.

Tags: