TIE Kinetix rondt SOC 2-audit voor informatiebeveiliging succesvol af en ontvangt SOC 3-rapport

TIE Kinetix, een leider in 100% supply chain digitalisering, kondigde vandaag aan dat het bedrijf met succes de SOC 2-audit heeft afgerond en vervolgens het SOC 3-rapport heeft ontvangen. Dit rapport toont aan dat TIE Kinetix proactieve maatregelen neemt als cloud-based service provider om minimale beveiligingsrisico's te garanderen voor hun klanten en prospects.

Beveiliging, privacy en transparantie over deze onderwerpen zijn topprioriteiten in de huidige bedrijfsomgeving en dienstverleners moeten investeren om hun bedrijf te beschermen tegen zowel verwachte als onverwachte bedreigingen. Een Service Organization Control (SOC) 2-audit is een populair beveiligings- en risicokader dat afkomstig is uit Noord-Amerika om te evalueren hoe cloud-gebaseerde dienstverleners omgaan met beveiliging en bedrijfsgegevens. Het omvat zowel de geschiktheid van de controles van een bedrijf als de algehele operationele effectiviteit. Een SOC 3 is een openbaar rapport dat een bedrijf verdient wanneer er geen problemen of afwijkingen zijn gevonden bij de SOC 2-audit.

Om deze certificeringen voor zijn FLOW Partner Automation-platform te behalen, heeft TIE Kinetix een onafhankelijke beoordeling laten uitvoeren van zijn controles met betrekking tot de SOC 2-controledoelstellingen beveiliging, beschikbaarheid en vertrouwelijkheid. Tijdens de beoordeling werden de systemen van TIE Kinetix bemonsterd en getest. Bovendien verstrekte het bedrijf documentatie over zijn waarborgen en controles en leverde het bewijs dat deze normen consequent werden gehandhaafd voor de periode van 1 augustus 2021 tot 31 juli 2022.

"Informatie- en systeembeveiliging zijn erg belangrijk voor ons, onze klanten en de handelspartners van onze klanten", zegt Juan Vicente Vidagany Espert, CTO van TIE Kinetix. "Onze nieuwe SOC-certificeringen bewijzen dat we extra maatregelen nemen om risico's te minimaliseren en te voldoen aan de beveiligingseisen die de hedendaagse bedrijfsomgeving stelt."

Voorafgaand aan het behalen van de SOC 2 en SOC 3 certificering had TIE Kinetix al meerdere ISO certificeringen geïmplementeerd en behaald. Als internationaal bedrijf ondergaat TIE Kinetix jaarlijks ISO 27001, ISO 27017 en ISO 27018 audits en zal deze certificering ook blijven handhaven. Bovenop de certificeringen heeft TIE Kinetix geanticipeerd op de (toekomstige) behoeften van onze klanten, waar meer en meer outsourcing de standaard wordt. Daardoor neemt ook de behoefte aan zekerheid toe.

De SOC 2- en SOC 3-rapporten zijn op aanvraag verkrijgbaar.

Neem contact op voor meer informatie:

T: +31-88-369-8000
E: info@TIEKinetix.com
W: www.TIEKinetix.com

Over TIE Kinetix

Bij TIE Kinetix helpen wij bedrijven van elke omvang bij het bereiken van hun digitaliseringsdoelstellingen. Ons cloudgebaseerde FLOW Partner Automation-platform is ontworpen om papier volledig uit de supply chain te bannen, voor 1% tot 100% of ergens daartussenin. Hierdoor kunnen onze klanten zich focussen op drie bedrijfsinitiatieven die leiden tot echte organisatorische verandering: efficiëntie van bedrijfsprocessen, naleving van wet- en regelgeving (compliance) en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Wij geloven dat digitalisering de toekomst is. Wij geloven in het vermogen om verandering te herkennen, ons hierop aan te passen, en onze klanten en onze dienstverlening vooruit te helpen. Meer dan 2.500 bedrijven hebben TIE Kinetix gekozen om hun EDI, e-facturatie en andere digitaliseringsprojecten te realiseren. Wij zijn er trots op dat wij de uitwisseling van meer dan 1 miljard documenten per jaar via FLOW mogelijk maken - wat gelijk staat aan het besparen van 100.000 bomen.

TIE Kinetix, opgericht in 1987, is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext Amsterdam: TIE) met kantoren in Nederland (hoofdkantoor), Frankrijk, Duitsland, Australië en de Verenigde Staten. Voor meer informatie, bezoek www.TIEKinetix.com, en volg ons op Linkedin, Twitter, Facebook, Xing en YouTube.