Chocoladejacht aan het Göta Kanaal

Een nieuw familieavontuur aan het Göta Kanaal: Bij de "Kexchokladjakten" bij de sluizen van Berg wachten spannende speurtochten en zoete beloningen.

Het Göta Kanaal, bekend als het blauwe lint van Zweden en het grootste bouwwerk van het land, biedt een nieuwe attractie voor gezinnen. Visit Linköping en chocoladefabrikant Cloetta hebben de "Kexchokladjakten" (chocoladejacht) bij de sluizen van Berg geïntroduceerd om meer toeristen te lokken en de aantrekkelijkheid van het Göta Kanaal en Ljungsbro te vergroten.

Foto: Can Sahin (Download)

De "Kexchokladjakten" is een eenvoudige speurtocht voor gezinnen met kinderen, waarbij Kexchoklad-vlaggetjes worden gezocht en gestempeld. Als beloning krijgen de deelnemers natuurlijk lekkere chocolade en kortingsbonnen bij Cloetta-winkels. Bezoekers kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd om een jaarvoorraad Kexchoklad te winnen.

Deze activiteit sluit aan bij de succesvolle campagne "Kom och smaka på Ljungsbro" ("Kom en proef Ljungsbro") van afgelopen zomer. Jörgen Nilsson, verantwoordelijk voor toerisme bij Visit Linköping & Co, is positief over de samenwerking. "Cloetta is een sterk merk met een duidelijke lokale verankering. We werken graag samen om Linköping als bestemming te promoten en meer bezoekers aan te moedigen de korte afstand langs het Göta Kanaal van de sluizen bij Berg naar Ljungsbro af te leggen en andere attracties in de omgeving te ontdekken."

Helena Hård, Business Development Manager bij Cloetta Sverige AB, voegt toe: "Cloetta en vooral Kexchoklad hebben een hele sterke band met Ljungsbro, dat al in de jaren ‘30 bekend stond als de 'Chocoladestad'. Door deze samenwerking willen we meer mensen aansporen ons te bezoeken en Ljungsbro te ontdekken, wat goed is voor de hele regio."

Het Göta Kanaal, dat zich uitstrekt over 190 kilometer van Sjötorp tot Mem en 58 sluizen omvat, is ideaal voor een onvergetelijke kanaaltocht, fietsen op de autovrije jaagpaden en andere buitenactiviteiten. Het kanaal trekt jaarlijks ongeveer 3 miljoen bezoekers en biedt tal van mogelijkheden voor boottochten, meerdaagse cruises, fietsen, wandelen en het observeren van schattige kanaalschapen. De openingstijden voor 2024 zijn: voorseizoen van 7 mei tot 12 juni, hoogseizoen van 13 juni tot 15 augustus en naseizoen van 16 augustus tot 28 september.

Veel bezoekers genieten van de historische sluizen en de levendige gesprekken van vrijetijdskapiteins bij het uitdagende schutten van de boten in het smalle kanaal. Het Göta Kanaal biedt ook culturele ervaringen in omliggende steden zoals Sjötorp, Motala, Söderköping, Linköping en Norrköping. Musea, kunstwerken en gezellige cafés nodigen uit tot ontdekkingen. Het Kanaalmuseum in Sjötorp en het kasteel Vadstena zijn slechts twee van de vele bezienswaardigheden.

Langs het kanaal zijn talrijke schilderachtige cafés te vinden, ideaal voor een typisch Zweedse fika-pauze. Het gezellige Hajstorp Slusscafé en Café Visthuset richten zich op biologische en regionale producten. IJsliefhebbers kunnen hun hart ophalen bij Smultronstället in Söderköping.

Naast de activiteiten langs het kanaal zijn er diverse accommodatiemogelijkheden, van klassieke kanaalhotels zoals het Göta Hotell in Borensberg tot unieke overnachtingsmogelijkheden zoals Hotel Norrqvarn, waar men kan overnachten in het oude sluiswachtershuisje of in reuzenpaddenstoelen!

Foto: Göta Kanalbolag AB (Download)

De Kexchokladjakten bij de de sluizen van Berg vindt dagelijks plaats vanaf 26 juni van 10:00 tot 15:30 uur, zolang de chocoladevooraad strekt. Langs het Göta Kanaal valt altijd iets nieuws te ontdekken. De combinatie van natuurbelevenissen, culturele uitstapjes en gezinsvriendelijke chocolade-avonturen maakt het een perfecte bestemming voor gezinnen en chocoladeliefhebbers.

Meer informatie over vakantiebestemming Göta Kanaal en Östergötland:

Visit Sweden AB

PR-afdelning

Slussplan 9

Stockholm 11130

media@visitsweden.com

www.visitsweden.nl

Visit Sweden heeft een officieel nationaal mandaat van de Zweedse overheid om Zweden als reisbestemming te promoten. Onze visie is dat Zweden in 2030 de meest duurzame en aantrekkelijke reisbestemming ter wereld is. Meer dan ooit moet doelgericht reizen zinvol en bewust zijn en blijvende waarde creëren voor onze gasten, de lokale gemeenschap en onze planeet. https://corporate.visitsweden.com Welkom in Zweden.