Muziek Roxette herleeft in musical

Wereldpremière in Malmö

De Malmö Opera presenteert "Joyride the Musical", een wereldpremière met de muziek van het succesvolle Zweedse duo Roxette. Vanaf september live om mee te zingen (dankzij boventiteling), mee te leven en mee te vieren.

Foto: Martin Paulsson (Download)

De Malmö Opera kondigt met groot enthousiasme de wereldpremière aan van "Joyride the Musical", een splinternieuwe feel-good musical die de onvergetelijke muziek van het iconische popduo Roxette tot leven brengt. Vanaf september 2024 kunnen bezoekers zich laten meeslepen door deze spectaculaire show: een ware rollercoaster vol vreugde, humor, sterke ballades en indrukwekkende optredens. Roxette, bestaande uit Per Gessle en Marie Fredriksson, heeft wereldwijd meer dan 80 miljoen albums verkocht en talloze hits gescoord met nummers als "Listen To Your Heart", "It Must Have Been Love" en "The Look". Hun legendarische muziek vormt nu de basis voor een musical, geïnspireerd op Jane Fallons romantische komedie "Got You Back!". Deze unieke combinatie belooft een onvergetelijke ervaring te worden voor zowel muziekliefhebbers als theaterfans.

De Engelse sterregisseur Guy Unsworth en decorontwerper David Woodhead brengen de wereld van Roxettes iconische muziekvideo’s en de modesfeer van de jaren ’90 tot leven. Met getalenteerde zangers, dansers, episch decorontwerp en videoprojecties wordt het publiek ondergedompeld in een nostalgische sfeer die zowel trouwe fans als nieuwe ontdekkers van Roxettes muziek zal aanspreken. Het verhaal draait om Stephanie, een styliste uit Londen, die ontdekt dat haar partner Joe een dubbelleven leidt. Samen met de bedrogen Katie smeedt ze een plan om Joe terug te pakken, maar de situatie loopt uit de hand. Een video met muzikaal leider Joakim Hallin biedt een kijkje achter de schermen van deze productie.

Per Gessle, de songwriter van Roxette, is nauw betrokken bij de totstandkoming van de musical. Hij begon zijn carrière in de jaren '70 met de band Gyllene Tider en richtte in 1986 samen met Marie Fredriksson Roxette op. De band behaalde grote successen in de jaren ´90 en bleef actief tot 2019, het jaar waarin Marie overleed na een lange strijd tegen kanker. Ondanks het verlies van Roxettes zangeres, blijft hun muziek tot op de dag toe enorm populair. Enkele jaren geleden benaderde de Malmö Opera Gessle met het idee voor een musical gebaseerd op de muziek van Roxette. Gessle was direct enthousiast en kijkt vol verwachting uit naar de première op 6 september 2024.

"Mijn buikgevoel zegt me dat Roxettes liedjes perfect zijn voor een musical! Het is een rijke catalogus aan nummers met bekende melodieën. Bovendien is het gewoon perfect om met zo'n geweldig verhaal als dat van Jane Fallon te werken. Dit wordt een spannend avontuur." - Per Gessle

"Joyride the Musical" wordt in twee bedrijven opgevoerd en speelt van 6 september 2024 tot 27 april 2025. De voorstellingen zijn in het Zweeds, met Engelse boventitels, terwijl de liedjes in hun oorspronkelijke Engelse taal zijn. Dit maakt de show toegankelijk voor een internationaal publiek. De musical duurt, inclusief pauze, 2 uur en 45 minuten en biedt een avond vol muzikale hoogtepunten en emotionele momenten. “Joyride the Musical" belooft een hoogtepunt te worden voor zowel fans van Roxette als liefhebbers van muziektheater. De Malmö Opera verheugt zich erop dit spannende project te presenteren en nodigt het publiek uit met de slogan: C'mon, join the joyride!

Malmö heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een belangrijke muzikale bestemming en trekt muziekliefhebbers van over de hele wereld aan. Met evenementen zoals het Eurovisiesongfestival in 2013 en 2024, vormt Malmö de perfecte achtergrond voor deze wereldpremière en benadrukt daarmee haar rol als bruisend centrum voor allerlei muziekvoorstellingen.

Meer informatie en kaartverkoop: https://www.malmoopera.se/forestallningar/joyride-the-musical-en en https://visitsweden.nl/bestemmingen/zuid-zweden/malmo/

Persfoto's: https://www.malmoopera.se/press/pressbilder/joyride-the-musical

Visit Sweden AB

PR-afdelning

Slussplan 9

Stockholm 11130

media@visitsweden.com

www.visitsweden.nl

Visit Sweden heeft een officieel nationaal mandaat van de Zweedse overheid om Zweden als reisbestemming te promoten. Onze visie is dat Zweden in 2030 de meest duurzame en aantrekkelijke reisbestemming ter wereld is. Meer dan ooit moet doelgericht reizen zinvol en bewust zijn en blijvende waarde creëren voor onze gasten, de lokale gemeenschap en onze planeet. https://corporate.visitsweden.com Welkom in Zweden.

Quotes

Per Gessle, Roxette