Nieuwe en trendy hotels openen hun deuren in 2024

Aankomen op je bestemming en inchecken in een mooi hotel is altijd een heerlijk gevoel - vooral als je een van de eerste gasten bent. Hieronder enkele van de meest opvallende nieuwe hotels in Zweden, variërend van exclusieve boetiekhotels tot iconische kastelen en op de natuur geïnspireerde glampinglocaties.

Hotel Fratelli, Karlstad

Foto: Hotel Fratelli AB, download HERE

Hotel Fratelli wil haar gasten vooral een bijzondere beleving bieden. Met 85 kamers, een restaurant, bar, oranjerie en spa in het centrum van Karlstad wordt het een hotel voor mensen die even willen bijkomen van het hectische leven van alledag. De naam Fratelli, wat "broers" betekent, is een hint naar twee van de partners in het project, de gebroeders Olsson, bekende restauranthouders in de provincie Värmland.

Opening 22 April 2024

Maryhill Estate (voormalig kasteel Örenäs), Landskrona

Foto: Maryhill Estate. Download HERE

De wijziging van de naam van Kasteel Örenäs in Maryhill Estate is een homage aan een van de belangrijkste, voormalige bewoners van het kasteel. In 1867 noemde rechter August Anderberg het kasteel Mariehild naar zijn vrouw, later door gravin Wachtmeister veranderd in Maryhill. Onder leiding van de ESS Group en wereldreiziger Robert "Bobbo" Nilsson groeit Maryhill Estate uit tot een luxe resort. Met 163 kamers en 4 zwembaden is het niet zomaar een luxe hotel maar een bijzondere belevenis. Je geniet er van tennis, jeu de boules, padel en parkevenementen in een park aan zee.

Opening: Zomer 2024

Remjeng Retreat, Värmland

Foto: Tommy Friestad/Remjeng Retreat. Download HERE

Hier geniet je van de Zweedse natuur in het exotische glampingparadijs Remjeng Retreat. De safaritent biedt plaats aan maximaal vijf personen in twee slaapkamers, een bijzondere manier van relaxen. Gasten hebben toegang tot een ruim terras, een buitenkeuken met vuurplaats, een charmante serre en een badhuis. Hier kom je tot rust in het bubbelbad, het zwembad en de sauna. Dompel jezelf hier onder in een oase van rust in de natuur.

Opening: Juni 2024

Scandic Södra Kajen, Stockholm

Foto: Scandic. Download HERE

Het creëren van een bestemming voor avontuurlijke gasten was het uitgangspunt bij de renovatie van Scandic's hotel in Värtahamnen, Stockholm. Dat is goed gelukt. Tijdens de uitgebreide werkzaamheden is er veel veranderd en bijgebouwd: 40 nieuwe kamers, een skybar op de zeventiende verdieping, een restaurant met 254 zitplaatsen, een activiteitenlounge met een klimmuur en een wellnessruimte met een prachtig uitzicht op de haven van Stockholm. De opening van Scandic Södra Kajen staat gepland voor 10 juni 2024.

Villa Dahlia, Stockholm

Foto: Villa Dahlia.

Genieten van een boetiekhotel in Italiaanse stijl dat in de vroege herfst van 2024 wordt geopend. Villa Dahlia is het broertje van het beroemde Hotel Diplomat en Villa Dagmar. De 103 gastenkamers en suites hebben een prachtig uitzicht op Tegnérlunden. Architect Per Öberg brengt Milanese inspiratie in het ontwerp, waardoor je het gevoel hebt dat je in een exclusief Italiaans herenhuis verblijft. Een unieke mix van luxe en culturele allure met een restaurant, cocktailbar, spa, fitnessruimte, jeu de boulesbaan en een Chambre Séparée/conferentieruimte.

Clarion Hotel Karlatornet, Gotenburg

Foto: Serneke/Strawberry. Download HERE

Karlatornet in Göteborg is het hoogste gebouw van Scandinavië met een hoogte van 246 meter verdeeld over 74 verdiepingen. Luxe appartementen bieden een thuis in de lucht, terwijl eigentijdse restaurants en een skybar culinaire hoogstandjes uitserveren tegen een achtergrond van stadslicht. Maar Karlatornet is meer. In de herfst van 2024 opent het Clarion Hotel Karlatornet zijn deuren in deze bijzondere toren.

Hernö Gin Hotel, Härnösand

Foto: Nordic Hotels & Resorts. Download HERE

In december 2024 opent het Hernö Gin Hotel zijn deuren. Het hotel heeft 9 verdiepingen die uitkijken over de Södra Sundet, een baai die uitmondt in de Botnische Zee.  Met 120 kamers, diverse bars, een prima restaurant en als extra bonus toegang tot het zwembad van Härnösand,  is het hotel een verrijking voor het stadje Härnosand. Het hotel is vernoemd naar de beroemde Hernö Gin distilleerderij in het charmante dorpje Dala net buiten Härnösand. Leuk om te bezoeken.

Ga voor nog meer inspiratie over hotels en accommodaties naar: https://visitsweden.nl/accommodatie/hotelketens-zweden/