Vänernleden genomineerd beste fietsroute van het jaar

En bild som visar vatten, himmel, träd, utomhus

Automatiskt genererad beskrivning

Fotocredits: Jessica de Lange

De 640 km lange Vänernleden is een van de drie Europese fietsroutes die meedingt naar de titel 'Beste Fietsroute van het jaar'. Behalve de Zweedse Vänernleden zijn ook een Deense fietsroute en een Belgische fietsroute genomineerd. De verkiezing is een initiatief van de Fiets en Wandelbeurs. Op vrijdag 24 februari maakt de jury de winnaar bekend tijdens de eerste dag van deze beurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De genomineerde route loopt rondom het Vänermeer, het grootste meer van Zweden. De route gaat door ruige bossen en golvende weilanden, met overal de typische Zweedse rode houten huizen. Het wegdek bestaat vaak uit gravel en er zijn af en toe wat klimmetjes. De route is perfect voor de meer avontuurlijke fietser. Je komt kilometerslang niemand tegen. In de zomer wordt op bijzondere plekken, van een watermolen tot een oude papierfabriek, Zweedse FIKA - koffie met zelfgemaakte taart - geserveerd.

Anne Tusveld, PR Manager, Visit Sweden, Amsterdam

anne.tusveld@visitsweden.com, t: +31(0)6 53244305

Visit Sweden is de officiële vertegenwoordiging van de Zweedse regering in de Benelux om Zweden als toeristische bestemming in de markt te zetten. Onze visie is om Zweden in 2030 de meest duurzame en aantrekkelijke reisbestemming ter wereld te maken. Een duurzame reisbestemming gebaseerd op innovatie. Meer dan ooit moeten doelgerichte reizen zinvol en bewust zijn. Ze moeten duurzame waarde creëren voor onze gasten, de lokale gemeenschap en onze planeet. Welkom in Zweden.