World of Volvo opent zijn deuren in Gotenburg

Op 14 april aanstaande is Gotenburg een museum rijker. World of Volvo is een fascinerend ervaringscentrum dat de bezoekers onderdompelt in de rijke geschiedenis, de innovatieve geest en de culturele betekenis van Volvo. Het vijf verdiepingen tellende gebouw ligt naast pretpark Liseberg. Het biedt onderdak aan een mix van tijdelijke en permanente tentoonstellingen, culturele evenementen, lezingen, conferenties en een veelbelovend Scandinavisch restaurant.

Foto: World of Volvo (Download)

Het middelpunt van World of Volvo is de 4.500 m² grote, duurzaam gebouwde tentoonstellingsruimte die focust op dat wat Volvo zo groot gemaakt heeft: degelijkheid, innovatie en duurzaamheid.  Een toewijding die vanaf het begin gericht is op veiligheid en welzijn van de gebruikers. Dat wat je in het Zweeds " omtänke " noemt.  Bezoekers maken een reis door de tijd en ontdekken Volvo's iconische voertuigen, waargebeurde verhalen en interactieve ervaringen die de impact van het merk op het dagelijks leven en de maatschappij benadrukken.

"Wij willen samen met onze bezoekers ervaringen creëren en streven ernaar om van elk bezoek aan World of Volvo een nieuwe en inspirerende ervaring te maken," aldus  Ulrika Sandford, Marketing & Communication Manager bij World of Volvo.

World of Volvo biedt een scala aan verrassingen en ervaringen voor bezoekers van alle leeftijden, van elektrische graafmachines tot een windtunnel die de kracht van aerodynamica demonstreert. Delen van de tentoonstelling zijn tijdelijk en worden aangepast aan nieuwe thema's.

Met iets meer dan een maand te gaan tot de grote opening, neemt de opwinding toe naarmate de voltooiing van de tentoonstelling nadert. "We kijken uit naar de unieke ontmoetingen tussen onze bezoekers en de verschillende elementen van de tentoonstelling. Wij hopen dat de samensmelting van mensen, technologie en creativiteit voor een bijzondere ervaring zal zorgen," aldus Magnus Wrahme, CEO van World of Volvo. World of Volvo opent zijn deuren op 14 april 2024 en nodigt bezoekers uit om de essentie van Volvo te ontdekken.

Welkom bij een bijzondere ervaring voor mensen door mensen. Welkom bij World of Volvo.

Meer beeldmateriaal: https://www.mynewsdesk.com/world-of-volvo/images

Visit Sweden  Benelux

Anne Tusveld

Burgemeester Stramanweg 105