Zweden's spannendste hotelopeningen

Op je bestemming aankomen en inchecken in een gezellig hotel is altijd een geweldig gevoel - vooral als je een van de eerste gasten bent die er verblijft. Hier zijn enkele van de meest opmerkelijke hotelopeningen in Zweden, van exclusieve boetiekhotels tot op de natuur geïnspireerde glampinglocaties.

Remjeng Retreat, Koppom, Värmland
De glamping oase van Remjeng Retreat is een plek waar de natuur centraal staat. De Okavango tent, die plaats biedt aan maximaal vijf personen in twee slaapkamers, biedt een bijzondere retraite. Gasten hebben toegang tot een ruim terras, een buitenkeuken met vuurplaats, een charmante serre en een koud badhuis. Een hot tub, koud bad en sauna nodigen bezoekers uit om te ontspannen en zich onder te dompelen in diepe rust. Opening: juni 2024. https://www.remjengretreat.se/en

Foto: Tommy Friestad (Download)

Hyssna Forest Resort, Hyssna, West-Zweden
Het pas geopende hotel Hyssna Forest Resort, ongeveer 56 kilometer ten zuiden van Göteborg, is gebouwd om een wereld van natuurlijke schoonheid en ontspanning te creëren. Het biedt een verscheidenheid aan accommodaties, waaronder de Treetop Cabin om sterren te kijken, de Cliffhang Cabin met adembenemend panoramisch uitzicht en de Creek Cabins, die rust en ontspanning bieden in een mosgroene oase. Het Hyssna Forest Resort wil zo duurzaam mogelijk zijn en een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk achterlaten, zodat gasten optimaal van de natuur kunnen genieten. Het hotel ligt verscholen in de bossen langs de Hyssnaleden Trail en is het perfecte startpunt voor boswandelingen. Heerlijk zwemmen en kajakken in de nabijgelegen meren behoort ook tot de mogelijkheden. https://www.hyssnaforestresort.com/en/

Tuinhotel Årås Säteri & Trädgårdar, Dalum, West-Zweden
Årås Säteri & Trädgårdar is een historisch juweeltje dat dateert uit de 15e eeuw. Årås Säteri & Trädgårdar biedt een breed scala aan accommodaties en buitenactiviteiten die een ongeëvenaarde oase van rust en ontspanning creëren. Het middelpunt van de nieuwe opening is Trädgårdshotellet, een tuinhotel met zeven uniek ontworpen kamers die vanaf half mei geboekt kunnen worden. Elke kamer is een eerbetoon aan de geschiedenis en charme van het landgoed. De aangrenzende STF hostels Drängstugan en Mejeriet zijn beide liefdevol ingericht en nodigen je uit om je onder te dompelen in vervlogen tijden. Mejeriet, ooit een bloeiende zuivelfabriek uit de jaren 1930, en Drängstugan, een aparte vleugel uit de 18e eeuw, laten je de geschiedenis van het landgoed herbeleven. In de tuinen van het landgoed kunnen bloemen worden geplukt en seizoensgroenten worden gekocht. Het hotel ligt tussen de meren Jogen en Vållern. Er zijn talloze wandel- en fietsroutes in de directe omgeving. https://www.arassateri.se/en/the-garden-hotel/

Magasinet Dahlbogården, Alingsås, West-Zweden
Dahlbogården presenteert het nieuwe boetiekhotel Magasinet, in een omgebouwde oude graanschuur. Het biedt drie tweepersoonskamers met gezellige bedden en een à la carte ontbijt. Het ontbijt bestaat uit romige omeletten, zelfgebakken brood, smoothies en warme scones met zelfgemaakte jam. Om dichter bij de natuur te komen zijn er twee houten tenten met tweepersoonsbedden en uitzicht op het water. Gasten hebben de mogelijkheid om hun ontbijt in een mandje bij hun tent te laten bezorgen. Dahlbogården ligt 10 kilometer ten oosten van Alingsås en ongeveer 60 kilometer ten oosten van Göteborg. https://www.dahlbogarden.se/

Meer nieuwe hoteltips uit heel Zweden, vind je hier:

Visit Sweden AB

PR-afdelning

Slussplan 9

Stockholm 11130

media@visitsweden.com

www.visitsweden.nl

Visit Sweden heeft een officieel nationaal mandaat van de Zweedse overheid om Zweden als reisbestemming te promoten. Onze visie is dat Zweden in 2030 de meest duurzame en aantrekkelijke reisbestemming ter wereld is. Meer dan ooit moet doelgericht reizen zinvol en bewust zijn en blijvende waarde creëren voor onze gasten, de lokale gemeenschap en onze planeet. Visit Sweden is een staatsbedrijf met ongeveer 50 werknemers over de hele wereld. https://corporate.visitsweden.com Welkom in Zweden.