Zweeds boetiekhotel wil zeeleven beschermen met innovatief AI-project

Pater Noster, een gerenommeerd boetiekhotel en voormalige vuurtoren op een eiland aan de Zweedse Westkust, breidt zijn beschermende rol nu uit naar de oceaan die het omringt. De vuurtoren, dat ooit zeelieden waarschuwde voor gevaar, zet nu innovatieve AI-technologie in om het mariene milieu te behouden.

Photo Credits: Erik Nissen Johansen/Westsweden.com (Download)

Pater Noster kondigt met trots de sponsoring aan van Green Cubes, een Greentech-initiatief dat zich richt op het bestrijden van verzuring van de oceanen. Deze zomer is de tentoonstelling “Art & Science of Water” ook te zien in het hotel. In een samenwerking met The Nature Conservancy laten hierin gevierde kunstenaars wetenschap en fotografie samensmelten.

Sinds de opening in de zomer van 2020 is Pater Noster uitgegroeid tot een opvallende bestemming in West-Zweden. Het hotel ligt op een van de meest ruige en blootgestelde eilanden van Zweden en biedt negen exclusieve kamers en een unieke sfeer. Ze kregen al vele onderscheidingen, waaronder de Grand Tourism Award en een erkenning als 's werelds beste hotelconcept door The Awards for Hospitality Experience and Design (AHEAD). Pater Noster trekt Hollywoodsterren, internationale reizigers en internationale bedrijven aan en breidt haar visie nu uit naar het behoud van de oceanen door middel van een reeks speciale initiatieven.

"Onze oceanen bevinden zich in een crisis. Pater Noster is een eerbetoon aan de zee en we zetten ons in voor de bescherming hiervan op elk niveau - lokaal, nationaal en wereldwijd. Het verband tussen ontbossing en verzuring van de oceanen is onmiskenbaar; als het CO2-niveau stijgt, lijdt ons zeeleven daaronder. Als er niets wordt gedaan, zullen kreeften en garnalen door de hoge zuurtegraad geen schaal meer kunnen vormen. Het behouden van onze bossen is essentieel om onze oceanen te beschermen,” zegt Mirja Lilja Hagsjö, CEO van Pater Noster.

Pater Noster is er trots op de eerste sponsor ter wereld te zijn van het Green Cubes project, dat wordt beheerd door Hexagon's R-evolution. Hexagon, het toptechnologiebedrijf van Zweden, staat bekend om het vormgeven van de ‘digital reality’ over de hele wereld. R-evolution maakt gebruik van deze geavanceerde technologieën om de biodiversiteit tot in ongekend detail te meten. Met behulp van LiDAR, eDNA en het opvangen van beeld en geluid door gegevens van cameravallen, worden digitale kopieën van het regenwoud gemaakt, die Green Cubes vormen – groene kubieke meters van leven, gericht op het behoud van biodiversiteit.

Erik Josefsson, CEO van R-evolution, verklaarde: “Pater Noster symboliseert een leidend baken en zij delen onze visie om onze planeet te redden. Het is een unieke bestemming met een wereldwijde impact die bewuste reizigers aantrekt, waardoor het een perfecte partner is voor Green Cubes."

“Art & Science of Water” met wereldberoemde kunstenaars

Deze zomer vindt de tentoonstelling “Art & Science of Water” plaats in Pater Noster als onderdeel van Tjörn Island of Art. De tentoonstelling toont werken van gerenommeerde fotografen, waaronder:

- Christy Lee Rogers: Bekend om haar onderwaterfotografie die wordt vergeleken met barokke schildermeesters als Caravaggio.

- Lara Zankoul: Een Libanese modefotografe wiens sociaal geëngageerde werk, gemaakt in het grote aquarium van haar studio, sterke emoties en debat oproept.

- Ulrika en Lukasz: Een bekroond duo wiens “Stories Trapped in Ice” serie wetenschappelijk onderzoek documenteert met behulp van ijskernen van het Niels Bohr Instituut.

De kunstwerken, geprint op grote aluminium platen, worden buiten op de rotsen en in de verschillende gebouwen op het eiland tentoongesteld. De tentoonstelling zal ook informatie bevatten over Green Cubes en haar eerste regenwoudproject in La Gamba Tropical Station in Costa Rica. De tentoonstelling wordt begeleid door muziek van Mattias Tell, een songwriter en producer bij Kode Records uit Göteborg, wiens muziek ruimte geeft aan de zee en haar geluiden.

Over Hexagon's R-evolutie & Green Cubes

Hexagon is wereldwijd marktleider in digital reality oplossingen en combineert sensor-, software- en autonome technologieën. R-evolution is de green-tech divisie van Hexagon, die Hexagon's leiderschap op het gebied van sensoren en software inzet om enkele van 's werelds meest dringende milieuproblemen op te lossen. Green Cubes is een intercollegiaal getoetste methodologie voor het meten van biodiversiteit met behulp van 's werelds meest geavanceerde sensoren die het volume, de structuur en de complexiteit vastleggen door gebruik te maken van AI, akoestiek en eDNA en om zo de Green Cubes-eenheid te creëren - een kubieke meter impact, beschikbaar voor sponsoren.

Ga voor meer informatie over Green Cubes naar https://r-evolution.com/r-initiatives/forest

Over Pater Noster

Pater Noster is een boetiekhotel op een klein, geïsoleerd vuurtoreneiland in West-Zweden - gewijd aan het behoud van de oceaan. De vuurtoren heeft sinds 1868 een geschiedenis als vuurbaken voor zeevaarders. Pater Noster heeft negen uniek ingerichte kamers en als gast kun je er genieten van fantastische maaltijden, gebaseerd op zeevruchten zoals zeewier en kreeft. Een verblijf hier is een ongeëvenaarde ervaring. Het hotel heeft aanzienlijke internationale aandacht gekregen en ontving sinds de opening in 2020 verschillende prijzen, waaronder de titel van 's werelds beste hotelconcept.

Prijzen vanaf SEK 5.500 per persoon voor overnachting, ontbijt en diner.

Zie voor meer informatie over Pater Noster: www.paternoster.se
Persfoto's: https://www.stylt.se/press-images/pater-noster

Visit Sweden

Visit Sweden has an official assignment from the Swedish government to market Sweden as a destination. Our vision is that Sweden by 2030 is the world's most sustainable and attractive destination built on innovation. Now more than ever, purposeful travel needs to be meaningful, conscious and creating lasting value with regard to our guests, the local community and our planet.

Welcome to Sweden, a destination of a different nature.

media@visitsweden.com